בחודשים ינואר עד פברואר 2004 חל גידול ריאלי של 3% ביצוא התעשייתי ללא יהלומים

בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי בחודשים הקרובים צפוי המשך הגידול בייצוא

בחודשים ינואר עד פברואר 2004 חל גידול ריאלי של 3% ביצוא התעשייתי ללא יהלומים לעומת הרבע האחרון אשתקד, כך מסרה היום התאחדות התעשיינים. היצוא מישראל הסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר.

שרגא ברוש, יו"ר מכון הייצוא, מעריך, בחודשים הקרובים צפוי המשך הגידול בייצוא זאת אם לא תפרוץ שביתה בנמלים, ההתאוששות בכלכלה העולמית תימשך ולא תחול החמרה ממשית במצב הביטחוני.

מהניתוח עולה, כי בחודשים ינואר עד פברואר 2004 נרשמה עלייה ריאלית של כ-6.5% ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית (דהיינו רכיבים אלקטרוניים ומחשבים, ציוד תקשורת, בקרה ופיקוח, כלי טיס ותרופות) זאת בהמשך לעלייה מצטברת של 7.6% במהלך המחצית השנייה של 2003.

העלייה בייצוא, אמר ברוש, איפיינה את מרבית ענפי הקבוצה, למעט ענף ציוד התקשורת, בקרה ורפואי, אשר רשם ירידה של 5% בייצוא. עלייה של 26% נרשמה ביצוא ענף התרופות, לצד עלייה של 16% ביצוא ענפי הרכיבים האלקטרוניים ועליה של 10.5% וביצוא כלי הטיס.

במקביל, נרשמה בחודשיים הראשונים של השנה עלייה ריאלית של כ-6.5% ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, (מזון ומשקאות, טקסטיל, הלבשה ועור, עץ, ריהוט, נייר ודפוס), זאת בהמשך לעלייה מצטברת של כ-4% במהלך המחצית השנייה של 2003. העלייה ביצוא אפיינה את כל ענפי הקבוצה.

עלייה ריאלית מתונה ביותר של כ- 0.5%, נרשמה בינואר - פברואר 2004 ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית (כימיקלים וזיקוק נפט (למעט תרופות), מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי), זאת לאחר עלייה של 6.1% ברבע האחרון אשתקד. עלייה של 7% נרשמה ביצוא ענפי המכונות והציוד ושל 3.5% ביצוא הציוד החשמלי ומנגד, נסיגה של 2.5% נרשמה ביצוא ענף הכימיה והנפט (ללא תרופות).

מנגד, נסיגה ריאלית של 2.5% נרשמה בחודשים ינואר- פברואר 2004 ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, (כרייה חציבה ומינרלים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת) זאת לאחר עלייה מצטברת של כ-15% במהלך 2003. נסיגה חדה של 12% נרשמה ביצוא ענף הכרייה, החציבה והמינרלים, מנגד עלייה של 5% נרשמה ביצוא ענפי הגומי והפלסטיק ועליה של 3% ביצוא המתכת.