יעלון: לא בטוח שנעמוד בהמלצות ועדת המילואים

גורמים בצה"ל: יעלון חש שמופז יזם את פרסום תוכנית המילואים, תוך עקיפת שרשרת הפיקוד

הרמטכ"ל משה יעלון נתן אתמול (ג') ביטוי פומבי לביקורתו הקשה על פרסום דו"ח צוות החשיבה בנושא מודל המילואים.

יעלון אמר במהלך סיור בבקו"ם, כי "נכון לבדוק מה אפשר ומה אי-אפשר לפני שיוצאים החוצה עם הפרסום. נכון היה להשלים קודם לכן את עבודת המטה. צה"ל לא מתנגד לתוכנית שמתנהלת מה גם שזה עבר את אישורי לפני כחודשיים".

הביקורת הפומבית שמתח אתמול יעלון, מצטרפת לדברי ביקורתו בפורומים סגורים במהלך הימים האחרונים. ההערכות הן, כי יעלון חש כי שר הביטחון, שאול מופז, עקף אותו ויזם את פרסום התוכנית, למרות שלא גובשה עדיין, ותוך עקיפת שרשרת הפיקוד והאחריות.

יעלון הבהיר, כי לא בטוח שצה"ל יוכל בכלל לעמוד בהמלצות, ובוודאי בטרם נערכה עבודת מטה בעניין בתוך צה"ל. לדברי גורמים בצה"ל, הוא חושש, כי פרסומה המוקדם של התוכנית עלול ליצור משבר ציפיות בין צה"ל לחיילי המילואים, שממילא אינם מפגינים אמון רב כלפי נכונות צה"ל ללכת לקראתם.

יעלון גם מתח ביקורת על ועדת המשנה לשירותים חשאים של הכנסת: "אני מסתכל על הדו"ח ולא מוצא קשר בינו לבין הדיון שהתקיים בוועדה. קיבלתי את דו"ח ועדת המשנה ביום ראשון, לצערי אחרי שהוא כבר פורסם".

באשר להמלצה להוציא את יחידת מודיעין האותות, 8,200, מתוך צה"ל והקמתה מחדש כרשות אזרחית, אמר יעלון, כי "היחידה בולטת באיכותה ברמה עולמית, זולה בסדר גודל בהשוואה לעולם ובעלת הישגים רבים כולל בדו"ח".