שרון: ההתנתקות תוצג למשאל בקרב מתפקדי הליכוד לפני הדיון בממשלה

צפוי להכריז על המשאל הערב בוועידת הליכוד * בכירים בשינוי: חשש ששרון יחליף אותנו בש"ס

ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע היום (ג') כי תוכנית ההתנתקות תוצג למשאל בקרב מתפקדי הליכוד, עוד לפני הדיון והצבעה בממשלה. שרון מתכוון להכריז על המשאל בנאומו הצפוי הערב בוועידת הליכוד.

שרון התקשר בצהריים ליו"ר נשיאות ועידת הליכוד, השר ישראל כץ והודיע לו, כי הוא נענה להצעתו להביא את שאלת ההתנתקות להכרעת כל מתפקדי הליכוד ולא רק להכרעת חברי הוועידה.

אתר האינטרנט YNET דיווח, כי כץ הביע בתגובה את הערכתו לשרון, על מה שכינה "גילוי המנהיגות והבאת הנושא לדיון ציבורי, ועל מתן האפשרות לנהל את הדיון בתוכנית המדינית באופן דמוקרטי, ובכך לשמר את אחדות הליכוד". לדברי כץ, הנושא יובא הערב להצבעה בפני חברי ועידת הליכוד המתכנסת בתל אביב.

בשבועות האחרונים הופעלו לחצים כבדים על שרון, כדי שיביא את תוכניתו למשאל. אחת ההצעות היתה של השר כץ, אולם היו גם הצעות לערוך משאל בקרב מצביעי הליכוד, או רק בקרב חברי מרכז הליכוד.

לפני כמה חודשים, עוד לפני שתוכנית ההתנתקות פורסמה במלואה, שקלו בלשכת שרון לקיים משאל עם בקרב הציבור כולו - אולם הצעה זו נפלה בשל הפרוצדורות הרבות שיכולות לעכב אותה או להביא לביטולה.

החלטת שרון על קיום המשאל בקרב חברי הליכוד, עוררה מבוכה בקרב בכירים בתנועה. עדיין לא ברור כיצד יערך משאל העם, מה יהיה נוסח השאלה והאם ניתן יהיה לצרף מתפקדים חדשים עד לקיום המשאל.

עדיין לא ברור כיצד מתכוונים לערוך את המשאל בקרב מתפקדי הליכוד, וכן לא ברור אם מבחינה משפטית משאל כזה הוא אפשרי וקביל. בנוסף, ייתכן מאוד כי שרון קיבל את ההחלטה להביא את התוכנית למשאל בקרב מתפקדי הליכוד, שעות ספורות לפני הוועידה, כדי להוריד לחץ וכדי למנוע תופעות של שריקות בוז במהלך האירוע.

בתוך כך, בכירים בשינוי הביעו היום חשש, כי שרון עלול לצרף את ש"ס והעבודה ולשלוח את שינוי לאופוזיציה. "קיים חשש שנמצא את עצמנו מחוץ לקואליציה הבאה של אריאל שרון", הם ציינו.