תעריפי האשפוז עולים ב-1 באפריל ב-3.91%

המהלך מעורר זעם רב בקרב מנהלי קופות החולים אשר צפויים לשאת במימון ההעלאה

שרי הבריאות והאוצר צפויים לחתום על צו להעלאת מחיר האשפוז ושירותים הרפואיים בבתי החולים החל מ-1 באפריל בשיעור המתקרב של קרוב ל-4% והמהלך מעורר זעם רב בקרב מנהלי קופות החולים אשר צפויים לשאת במימון ההעלאה.

הצו קובע בהוראת שעה כי בתקופה שבין אפריל עד דצמבר 2004 יועלו תעריפי יום אשפוז בשיעור של 3.91%, תעריפי טיפולים כמו דיאליזה חדרי מיון אמבולטוריים ומי שפיר יתייקרו בשיעור של 3.77% ותעריפי האשפוז בבי"ח גריאטריים ופסיכיאטריים יתייקרו בשיעור ש2.56%

מנכ"ל מכבי פרופ' שוקי שמר שיגר מכתב זועם לשר הבריאות דני נוה שבו הוא דורש לכנס בדחיפות את מועצת הבריאות לדיון במשמעויות ההעלאה . שמר אומר כי "ההעלאה יוצרת מצב חדש במערכת הבריאות שעלולה לפגוע בצורה אנושה במצבה ההחלטה על העלאת המחיר מדגישה את האבסורד בו משרד הבריאות מתווה מדיניות ורגולטור מחד ובעלים של בתי חולים והנהנה המרכזי מהעלאת המחיר מאידך".

מנכ"ל קופ"ח לאומית מיקי צולר מצביע אף הוא על ניגוד העניינים שבו מצוי משרד הבריאות כרגולטור וכבעלים של רוב בתי החולים בתי החולים. לדבריו, "במקום להתמודד עם הבעיה הניהולית של בתי החולים הממשלתיים ובמקום לייעל אותם המשרד עסוק בהעלאת מחירי האשפוז לגבי קופ"ח לאומית המשמעות היא הוצאה נוספת של כ-85 מיליון שקל בשנה כאשר סעיף ההכנסות של קופות החולים אינו גדל. אנחנו מייעלים ומקצצים אך משתיתים עלינו הוצאות נוספות בלתי מוצדקות לחלוטין".