התנועה לאיכות השלטון: לבטל מינוי בכר כראש ועדת שוק ההון בשל ניגוד עניינים

התנועה מבקשת בפנייתה ליועמ"ש למנות לתפקיד זה גורם בלתי תלוי, אשר לא יימצא בניגוד עניינים, ואיננו תלוי במערכת הבנקאית או קשור אליה

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (ד`) ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להחליף את העומד בראש ועדת שוק ההון, מנכ"ל האוצר יוסי בכר, בגורם בלתי תלוי. לטענת התנועה, מינויו של בכר כראש הוועדה שתגבש את ההמלצות באשר לעתידו של שוק ההון, מעמידה אותו במצב של ניגוד עניינים.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, אחד הנושאים המרכזיים שבהם עתידה הוועדה לטפל, הוא הפרדת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים - נושא שעליו המליץ דו"ח בייסקי לפני 18 שנה.

לטענת התנועה, מדובר בוועדה שתפקידה להמליץ על רפורמה בשוק ההון, אך העומד בראשה נמצא לכאורה בניגוד עניינים. זאת, בשל העובדה שבכר כיהן כראש משרד רואי החשבון ליובושיץ-קסירר, לפני כניסתו לתפקיד מנכ"ל האוצר.

לטענת התנועה, בכר עתיד לחזור למשרד (שבינתיים מוזג עם משרד קוסט-פורר-גבאי), בתום כהונתו כמנכ"ל האוצר. היא מוסיפה, כי המשרד טיפל ומטפל בלקוחות פרטיים, ביניהם שורה של בנקים, ובכללם לאומי.

התנועה מבקשת למנות לתפקיד זה גורם בלתי תלוי, אשר לא יימצא בניגוד עניינים, ואיננו תלוי במערכת הבנקאית או קשור אליה. לדבריה, בצורה כזו, בכר לא יצטרך להסביר ללקוחותיו לשעבר מדוע פעל כפי שפעל, וכיצד הוביל לקבלת החלטה אשר לוקחת מידי הבנקים את אחד ממקורות ההכנסה עליהם הם מתבססים, במסגרת יישומו של דו"ח בייסקי.