עושים אהבה

סוף שבוע של שירי אהבה, סיטקום אינטרנטי וגב בריא >

חומר טוב

אף אחד לא מודה שיש לו אלבומי אוסף. אוספים מוכיחים בדרך כלל על חוסר אנינותם. אך ללא בושה וחסרת כל אנינות התמכרתי. זה כבר כמה ימים שחיי מתנהלים על רקע שירי האהבה המתנגנים בלופ. לפעמים אני חוזרת על שיר שש, "אמש חלמתי שמישהו אוהב אותי" של הסמית'ס, המגיח בסדרה החדשה של ארי פולמן בערוץ 8, "החומר ממנו עשויה האהבה", ברגע שלא יכול להיות מתאים ממנו. בדרך אליו אני מתעכבת ופורשת את ספינותי סביב ניק קייב בשיר מס' שלוש.

בפרק השלישי של "החומר שממנו עשויה האהבה" שיוקרן במוצ"ש הקרוב, ישנם רגעים מרגשים שבהם פס הקול מעצים את המניפולציה הרגשית. קיימות שתי אופציות: או לחשוב על אנדרה ברטון שבספרו הקטן, התנ"ך של סטודנטים מסוימים לקולנוע, כתב על הצורך (שלו) להימנע כמה שניתן מהמניפולציה הזו ככלי עזר לשפה הקולנועית, או להתרווח על הספה, להתכסות, ולתת למניפולציה לעשות את שלה בכל פעם שהסאונד נפגש ומתחבר עם התמונה. מוזיקה היא סוג של זיכרון קולקטיבי בין אנשים שלא תמיד מכירים. שירים משותפים הופכים אותם לסוג של חברים. ויחד זה יוצר את החומר שממנו עשויה האהבה.

A Strange Kind of Love, CBS

"החומר שממנו עשויה האהבה", שבת, ערוץ 8

המילים והדברים

חנות הספרים הקטנה אך השופעת "סיפור פשוט" עורכת מסיבת יום הולדת שנה לעצמה, ומסיבה לגדולים ולקטנים לרגל צאת ספרם של חנוך פיבן ונרדה בן יעקב "פוף ופאף". חנוך פיבן הוא איש של חפצים ונרדה בן יעקב חיה בעושר עם ערימות של מילים. ביחד הם כתבו: "למילים יש צורה, חפצים יכולים לדבר. אז היגיע הזמן ביניהם לחבר".

שבת 3.4, 18:00, כניסה חופשית. שבזי 31, נווה צדק תל-אביב

קץ לסכסוך

על רקע מוזיקה אוריינטלית מופיעות תמונות מוכרות, תוצרת מקומית, שניים שלא יפגשו בחיים: רובה מול אבן, ילד פלסטיני מול חייל ישראלי. אלא שהעימות הופך למשחק. החייל מדייק בירייתו ומפוצץ את האבן הערבית בעודה באוויר. הם מתקרבים זה לזה מתחבקים ומתחלפים בתפקידים, הילד לוקח את הרובה ומכה באבן.קולה של אורנה בנאי קורא לכם בסיום, להיכנס לאתר "המפקד הלאומי", www.hamifkad.org.il, ולחתום, "כי אנחנו האזרחים, רק אם נאמין, נראה את החלום הופך למציאות".

את הסרטון הזה כמו סרטים אחרים, אפשר לראות באתר האינטרנט של חברת ההפקות "קטע-קטע". הקטע של החברה, והם עומדים בגאווה מאחורי המעמד הזה, הוא שהם חברת ההפקות הראשונה בארץ המתמחה בהפקות מקור לאינטרנט, ומכיון שאין הם נתונים תחת צנזורה הם יכולים להרשות לעצמם להיות נועזים, לגעת בחמרים עדינים, ולהראות "הכל".

הסרט הקודם "עשו אהבה לא טרור" חושף מפגש של פצצת מין (על רקע השיר sex bomb), כנראה בלי תחתונים מתחת לחצאית הקצרה והצרה, עם חבלן המתפוצץ מחרמנות למראיה, בלב שדרות רוטשילד. הוא הוצג בהצלחה בפני עשרים מיליון צופים באינטרנט, וזכה בפרס פסטיבל "טורפי הפרסומות" לסרטי פרסומת (פרסומת למה?). היום יעלה הפרק הראשון של הסיטקום הראשון "קוויקי" באינטרנט באתר wwwsmile.net.il. גיל לביא המנכ"ל אומר שהוא מרגיש שחברת ההפקה לאינטרנט מאפשרת תפוצה וחשיפה בינלאומית ליצירות וליוצרים. עכשיו הם הולכים להפיק פרומואים להצגות תיאטרון. בדף הבית שלהם מעודדים להעתיק ולשכפל ללא כל אישור מאף אחד.

www.ketaketa.co.il

לא צריך בייבי-סיטר

להורים לילדים כבדים: רשת "מסעות" משכירה לטיולי הפסח מנשאים לתינוקות. המנשאים בעלי מערכת גב מתכווננת הניתנת להתאמה לכל הגבהים, כיסוי מפני השמש, והגנה לצוואר התינוק. לתינוקות יושבים עד 15 קג'. מה המשקל של תינוקות בעמידה?

השכרה 40 שח' ליום. מחיר קנייה 880 שח'. לפרטים 9316042-03