מועצת רואי חשבון תבקש מבן שלוש הסברים בטרם תכריע אם לפתוח בהליכים משמעתיים כנגד 70 רואי החשבון

המפקח על הביטוח הגיש את התלונות בטענה כי רואי החשבון לא הקפידו שדו"חות הסוכנויות ישקפו כהלכה את מצבן, במיוחד בנושא תזרים המזומנים

מועצת רואי חשבון החליטה אתמול (ד`) לבקש מהמפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, הסברים על התלונות שהגיש נגד 70 רואי חשבון. רק לאחר קבלת ההסברים, תחליט המועצה אם יש מקום לפתוח בהליכים משמעתיים.

בן-שלוש הגיש את התלונות נגד רואי חשבון של עשרות סוכנויות ביטוח, בטענה להתנהגות שאינה הולמת. לדבריו, רואי החשבון לא הקפידו שדו"חות הסוכנויות ישקפו כהלכה את מצבן, במיוחד בנושא תזרים המזומנים.

התלונות הוגשו לאחר שבן-שלוש דרש מרואי החשבון לשנות את דו"חות המבקרים, והללו עשו זאת בהנחיית לשכת רואי חשבון. לפיכך טען נשיא הלשכה, עופר מנירב, כי מדובר בתלונות סרק המהוות שימוש לרעה בהליכים המשמעתיים.

מנירב ביקש מיו"ר המועצה ומנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ, לקיים דיון עקרוני בתלונות לפני שיוחלט האם לברר אותן. הוא גם ביקש לקבוע הליך שיאפשר למועצה לקנוס מגישי תלונות סרק, ברמז ברור לתלונתו של בן-שלוש.

הדיון העקרוני התקיים אתמול וכל המשתתפים הביעו תמיהה או מתחו ביקורת על התלונות. מאחר שמדובר בתלונות של רגולטור, החליטה המועצה שלא לדחותן על הסף אלא לבקש מבן-שלוש הסברים נוספים.

לצורך קבלת ההסברים הוקמה ועדה בראשותו של אברמוביץ, בה חברים מנירב, רואה החשבון הראשי של רשות ניירות ערך, אייל סולגניק, וסגן המפקח על הבנקים, מוטי שפיגל. הוועדה תמליץ בפני מליאת המועצה האם לגנוז את התלונות או לפתוח בבירורן.