הפורום למען התחבורה הציבורית מבקש משר התחבורה, אביגדור ליברמן, להקפיא את המיכרז המתוכנן לנתיב מהיר בכניסה לת"א. מנכ"ל הפורום, יורם אסידון, פנה לליברמן וטען, כי פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א ישיג תוצאה הפוכה לזאת הרצויה.
לדבריו, הנתיב המהיר במתכונתו יגרום ליותר בעיות מאשר פתרונות: הקמת הנתיב ומכירת עודף הקיבולת לרכב פרטי משמעותו הקלה בפועל על משתמשי הרכב הפרטי.
לטענתו, הקלה זו לא רק שלא תפחית את מספר כלי הרכב שנכנסים לת"א, אלא אף תוסיף נפחי תנועה.
לדברי אסידון, הדרך היעילה היחידה לפתור את העומס בכניסה לת"א היא להפעיל נתיב לתחבורה ציבורית בלבד, ולגבות אגרות גודש מרכבים פרטיים בנתיבים האחרים.
רק אגרות גודש בכניסה לערים, למרות שמדובר בצעד שאינו פופולרי, תעצור את הסחף בשימוש ברכב הפרטי והנזקים הנלווים לכך, טען.
לטענתו, "התועלת בגביית אגרות גודש עולה משמעותית על כל פגיעה אפשרית של אדם זה או אחר, כל עוד הדבר נעשה כראוי וכולל מניעה של גלישת שימושי קרקע מהערים הגדולות אל שולי המטרופולין".
"אגרות גודש יאפשרו הכנסות כספיות למדינה בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, שאת חלקם ניתן להפנות להשקעה בתשתיות תחבורה ציבורית, הפחתת תעריפים ועוד", הוסיף.
אסידון מבקש להקפיא כאמור את המיכרז המתוכנן ובמקום זאת ליישם סלילה של נתיבים בלעדיים לרכבים ציבוריים.
במשרד התחבורה אומרים מנגד, כי פרויקט הנתיב המהיר עמד במבחנים של כדאיות כלכלית ובמבחנים של יעילות תחבורתית. לטענתם, מדובר בפרויקט טוב שאמור לתת מענה הולם לעומסי התחבורה בכניסה לת"א. לטענת הגורמים, שלב המיון המוקדם כבר פורסם ואין כל כוונה לעכב את ההליכים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.