הטלטאביז עוברים לערוץ הופ

ערוץ הופ חתם על עסקת רכש בלעדית עם ה-BBC, לפיה ירכוש את כל הפרקים בסדרת הפעוטות המצליחה "הטלטאביז", לרבות סדרת ההמשך "טלטאביז בכל מקום" שטרם שודרה בישראל. העסקה מקיפה מאות שעות והיא מוערכת בכ-100 אלף דולר.

יצויין כי עבור ערוץ הופ מדובר בעסקה אסטרטגית, שכן הסדרה נחשבת לסדרת עוגן חשובה בכל ערוץ שבו היא משודרת, תמיד ברצועה יומית. בהופ ביקשו לרכוש את הסדרה כבר בעבר, מתוך תפיסה ששיבוצה ימצב סופית את הערוץ כמתאים ביותר לפעוטות.

ההסכם בין ערוץ הופ, שבבעלות אלונה הפט ותמיר פאול, לבין חברת ההפצה של BBC, כולל מלבד פרקי הטלטאביז עוד מספר סדרות-מפתח מתוך מותג הפעוטות של ה-BBC, בינהן: "פימבלס", "אנדי טנדי", "ליטל רובוטס" והסדרה "קוואלה ברדר'ס".

"הטלטאביז" מופקת בקופרודוקציה עם חברת ברגדול הבריטית, שמפיקה גם את "בראם" שמשודרת בערוץ הופ ותוכינות נוספות ששודרו בערוץ. החתימה על ההסכם התקיימה במיפ, שוק תוכניות הטלוויזיה הבינלאומי שנערך בקאן בשבוע שעבר. שידור פרקי הטלטאביז יחל בחודש יוני והוא יכלול פרקים מהעונות הראשונות שכבר שודרו בארץ ופרקים חדשים.

בארץ שודרה הסדרה בשני סבבים בערוץ 1, הראשון בהם בין מאי 1999 ליולי 2000, ושוב כמה עשרות פרקים בקיץ האחרון, שעומדים להסתיים בעוד כחודש.

"הטלאטביז" נוצרה בסוף שנות ה-90 והפכה לסדרת קאלט בקרב פעוטות והוריהם ואצל קהלים נוספים, בארץ כמו בעולם. הסדרה הייתה בזמנה פריצת דרך משום שנוצרה עבור קהל ילדים בגילאי שנתיים-חמש, שעד אז לא זכה להתייחסות מיוחדת ותשומת לב מצד יוצרי טלוויזיה. יוצריה זכו באינספור פרסים. הסדרה מלווה בעולם במרצ'נדייזינג מקיף של קלטות וידיאו, די.וי.די., ספרים, מגזינים, צעצועים, משחקים, אתרי אינטרנט ועוד. צופים בה ילדים ב-113 מדינות בעולם, והיא מדובבת ל-45 שפות.

במקביל, הפיק ערוץ הופ דיסק של שירים מהתוכניות האהובות על קהל היעד. הדיסק כולל 20 שירים מתוכניות המקור של הערוץ, והוא מופץ ברשת "כפר השעשועים" לקראת הפסח. הדיסק הופק עצמאית על-ידי הערוץ.