רכבת ישראל פירסמה את המכרז הראשון לקו הרכבת המהירה בין ירושלים למודיעין

המכרז כולל הקמת ארבעה גשרים באורך של 1.2 ק"מ בנוסף למעברים תת-קרקעיים

רכבת ישראל פירסמה היום (א') את המכרז הראשון להקמת קו הרכבת המהירה בין ירושלים למודיעין. מדובר במכרז להקמת מסילה באורך של 7 ק"מ בין מחלף בן שמן (כפר דניאל) למחלף לטרון. היקף המכרז מוערך ב-125 מיליון שקל כשהעבודות צפויות להתחיל בעוד שלושה חודשים ולהימשך כשנתיים.

המכרז כולל הקמת ארבעה גשרים באורך של 1.2 ק"מ בנוסף למעברים תת-קרקעיים.

רכבת ישראל מקדמת כאמור את פרויקט הרכבת המהירה לירושלים דרך מודיעין (חלופה 1A) שעלותו 3.2 ממיליארד שקל. אורך המסילה בין ת"א לירושלים הוא 56 ק"מ, אורך הקטע שבין מודיעין לירושלים הוא 30 ק"מ מתוכו 20 ק"מ במינהרה, 5 ק"מ בגשר ו-5 ק"מ במסילה עילית (רגילה).

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הנחה את רכבת ישראל לקצר את לוחות הזמנים ולהשלים את הפרויקט עד 2008. ב-2004 צפויה רכבת ישראל לפרסם מכרזים נוספים בפרויקט - חפירת מינהרה באורך של 14 ק"מ וגשרים באורך כולל של 5 ק"מ. עלות המינהרות והגשרים מהווה את עיקר ההוצאה בפרויקט - 2 מיליארד שקל.