נתניהו: אנחנו מקבלים יותר כסף מהמיסים - ומחזירים אותו לאזרחים; אינני יורק לנגיד קליין בפנים

עוד על התנגדות הנגיד להפחתת מיסים: "הדיון לגיטימי, אבל אני נושא באחריות לכלכלה" * סקר גולשים: מה דעתכם על נתניהו?

"אנחנו מקבלים יותר כסף מהמיסים, ועכשיו אנחנו מחזירים אותו לאזרחים. האזרחים ישלמו פחות מיסים וירוויחו יותר, וכתוצאה הם יגבירו את הביקושים ואת ההשקעות. חשוב לנו להעלות את רמת החיים של האזרחים במדינה". כך הכריז היום (א`) שר האוצר, בנימין נתניהו.

נתניהו דחה את הטענות לפיהן הוא מתעלם מנגיד בנק ישראל, דוד קליין, וכי הוא פועל בניגוד להמלצותיו. "אני אינני יורק לנגיד בפנים. אנחנו רואים עין בעין את עיקרי המדיניות המקרו-כלכלית. הדיון לגיטימי, אבל אני נושא באחריות לכלכלה. במהלך הנוכחי אנחנו לקוחים סיכונים מדודים, ואני מאמין בתפיסה", אמר נתניהו.

לדבריו, הוא וקליין מסכימים על דבר אחד: שיש גידול בהכנסות ממיסים ושאסור בשום פנים להגדיל את הוצאות הממשלה. בעניין הורדות המסים אמר נתניהו, שאכן הוא חלוק עם קליין, "אבל לאחר ששקלתי והתייעצתי עם הרבה מאוד כלכלנים בארץ ובעולם, החלטתי את מה שהחלטתי".

בעניין עיתוי פרסום המהלך ערב חג הפסח, אמר נתניהו, כי הוא מקרי לחלוטין. לדבריו, המהלך כולו נועד להאצת הצמיחה ולקידום הכלכלה. נתניהו ציין, כי זה קרוב לעשור שהמשק הישראלי לא צומח יותר מ-3% בשנה ו"זהו מצב בלתי נסבל".

לפי שעה לא מעדכן נתניהו את תחזית הצמיחה ל-2004 והיא תישאר ברמה של 2.4%. אבל הוא מעריך, כי אם המשק הישראלי יעבור את הצמיחה ב-0.5% ואולי ב-1% מעל התחזית, אפשר יהיה לכופף גם את עקומת האבטלה.

נתניהו הוסיף, כי לצד ההתאוששות יש כיסי מצוקה אדירים. "אנחנו מודעים לזה ואנחנו מטפלים בזה. חשוב לנו להעצים את הצמיחה ולא לקבל אותה כעלייה מקרית. חשוב לפתוח מבער אחורי, להאיץ את הצמיחה ולהטיס את המשק קדימה", אמר.