יאנקי גרופ: מחירי האינטרנט המהיר גבוהים מידי עבור צרכני אינטרנט אמריקאיים בעלי חיבור בחיוג

שלי תשובה, מנכ"ל פורסייט: שיעור החדירה הגבוה של אינטרנט המהיר בישראל נובע ממדיניות מחירים אגרסיבית

מחירי האינטרנט המהיר גבוהים מידי עבור צרכני אינטרנט אמריקאיים בעלי חיבור רגיל. כך עולה מהסקר השנתי "המשפחה המתקדמת טכנולוגית" שערכה חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית, יאנקי גרופ.

ע"פ הסקר, בעוד שהעניין בשירותי אינטרנט מהיר עדיין הולך וגובר, צרכנים בעלי חיבור בחיוג לאינטרנט עדיין מאוד רגישים בנושא המחיר. רק 17% מהם ציינו כי קרוב לודאי שיעברו לשירותי אינטרנט מהיר, במחיר של 45 דולר לחודש. עוד עלה מן הסקר, כי הנסקרים מתקשים להבחין בין סוגים שונים של שירותי אינטרנט מהיר.

פטריק מהוני, אנליסט ביאנקי גרופ בתחום טכנולוגיות ושירותים לצרכנים, ציין כי 71% מצרכני האינטרנט הרגיל טענו כי היו מחליפים לשירותי פס רחב אם שירותים אלו היו זולים יותר.

בהתחשב בתגובות אלו, אמר מהוני, נראה כי ספקי ה- DSL מגיעים לנקודת המחיר הקריטית. לדבריו, שירותי פס רחב עשויים להיות אטרקטיביים לצרכנים בעלי חיוג רגיל באם אלו יוכלו לבחור חבילה אטרקטיבית, התפורה לצורכיהם. מהוני הוסיף כי הדור הבא של מתחברים לשירותי אינטרנט מהיר פחות מודאג ממהירות החיבור מקודמו, ומתעניין יותר בסוגיית העלות.

בהתבסס על תוצאות הסקר, הצעת חבילת אינטרנט תפורה לצורכי הלקוח עשויה להיות אסטרטגיה אפקטיבית להתמקדות בשוק הצרכני המשני של שירותי הפס הרחב.

לדברי מהוני, 31% ממנויי הפס הרחב בחרו את ספק השירות בשל חבילת שירותים מוזלת שהוצעה לו. בניית חבילות שירותים (Bundling) מאפשרת לספק להוריד את גובה המחיר החודשי של שירות הפס רחב, מבלי לפגוע ברווחיות ללקוח בגלל הכנסה גבוהה יותר ללקוח וירידה במעבר של מנויים בין ספקים.

שלי תשובה, מנכ"ל פורסייט, הוסיף כי שיעור החדירה הגבוה של אינטרנט המהיר בישראל (כשליש ממשקי הבית מקושרים באינטרנט בפס רחב) נובע ממדיניות מחירים אגרסיבית. ירידת המחיר מרמה של כ-200-250 שקל לחודש (גישה ו-ISP) בתחילת הדרך לרמה של כ-100-150 כיום (כחלק ממבצעים שונים) אפשרה לקהלים רבים להתחבר, וכיום, כשני שלישים ממנויי האינטרנט עושים זאת באמצעות חיבור בפס רחב.

להערכתו, קצב הצמיחה יואט במהלך השנה הקרובה, והחברות צפויות לעשות מאמץ לאיתור אפליקציות נוספות להגדלת ההכנסה ממנוי לרבות העמקה של תחום הרישות הביתי (Home Networking), תוכן המתאים לפס רחב ועוד.