"ההחמצה הגדולה" - הפקה ראשונה של ONE

מדובר בראיון עם האסיר פליקס חלפון * הסרט עוסק במעבר של חלפון מפסגת הכדורגל הישראלי אל התא הקטן בכלא הדרים, על החיים היפים שהתנפצו, האישה לשעבר, החוקרים, והחברים

פורטל הספורט ONE, בבעלות זכיינית ערוץ 2, טלעד (40%), יורם ארבל, אודי מילנר וגיל מנקין נכנס לראשונה להפקות טלוויזיה. הראשונה בהן, סרטה של אופירה אסייג, "ההחמצה הגדולה" ראיון עם האסיר פליקס חלפון.

הסרט עוסק במעבר של חלפון מפסגת הכדורגל הישראלי אל התא הקטן בכלא הדרים, על החיים היפים שהתנפצו, האישה לשעבר, החוקרים, והחברים.

חלפון, אחד הכדורגלנים האהודים ביותר בתקשורת, הורשע בעבירה של יבוא סם מסוכן לישראל. חלפון הפתיע את משפחתו ואת חבריו הקרובים כאשר הודה בהאשמות הכבדות שיוחסו לו וחתם על עסקת טיעון, במסגרתה נשלח למאסר של ארבע שנים וחצי.

הסרט מספר את סיפורו של פליקס חלפון, אשר הורגל למשכורות עתק ככדורגלן מהשורה הראשונה וכיום מרוויח 7 שקל ליום עבודה בקנטינה של כלא "הדרים". הסרט מאפשר הצצה בלעדית לחיי היומיום בכלא, לעבודתו בקנטינה, לחבריו החדשים ולתאו הפרטי, אותו הוא חולק עם שותפו לעסקים, אורי אביטל, אשר הורשע יחד עמו על פי עסקת הטיעון ומדבר גם הוא לראשונה.

בסרט מתועדת פגישה מרגשת שקיים חלפון בין כתלי הכלא עם חבריו הכדורגלנים יוסי אבוקסיס ושביט אלימלך, כמו כן, משולבים התייחסויות לפרשה מצדם של בוני גינזבורג וחזי שירזי, ראיון אישי ומרגש עם אשתו לשעבר טלי, אשר מספרת על החיים בלעדיו ועל גידול שתי בנותיהם, וכן חשיפת פרטים מחקירתו של חלפון על ידי ראש מפלג התשאול בימ"ר, ציון דדון.

במאי הסרט הוא אורי רוזנווקס, וזוהי, כאמור, הפקת הטלוויזיה הראשונה מבית פורטל הספורט ONE.

מנכ"ל ONE , אודי מילנר, אומר כי מדובר בפריצת דרך בהתפתחותה של החברה ואנו בטוחים שצעד זה יחזק משמעותית את מעמדנו כמערכת הספורט המובילה בישראל".

הסרט יוקרן בטלעד בערוץ 2, ביום ד` 14.4.04, בשעה 21:40.