סדר מקוצר: דליה דורנר "שטפה" את הפרקליטות

וגם: עו"ד רובי בכר שימש כמגשר בין השותפים במשרד נתן מאיר; השותפים - עורכי הדין נתן מאיר, דרור שניטקס, גיורא בן-טל וגרשון רוטשילד, מבקשים להוציא מהשותפות את עו"ד יחיאל אטיאס

* דליה דורנר, שופטת ביהמ"ש העליון לשעבר, "שטפה" את הפרקליטות. הפרקליטות הגישה בקשה לתקן פס"ד של דורנר, בעניין חוק השילוב, ולקבוע כי נפלה טעות בקביעתה כי המדינה לא תיקנה את ההוראות המתייחסות לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת החינוך המיוחד. דורנר אמרה בהחלטתה מהשבוע לדחות את הבקשה: "המדינה מבססת את בקשתה על ניסוח לא מוצלח שלה... אין בטעות לכאורה עליה היא מצביעה, כדי להשפיע על פסק הדין וממילא אין כל מקום לתיקון פס"ד".

* עו"ד עמוס קונפורטי, שותף במשרד עו"ד שנהב, קונפורטי, אלרום, המייצג מפעלים קיבוציים רבים, אומר שקיבוצים לא צריכים לחשוש מפני אובדן שליטה במפעל הקיבוצי שלהם. לדבריו, גישה כזו היא ארכאית ומעכבת הנפקות או צירוף משקיעים.

קונפורטי דיבר במסגרת כנס שארגן משרדו, בשיתוף עם פירמת רוה"ח דלויט-ברייטמן-אלמגור, בנושא השקעות והנפקות של מפעלים קיבוציים. לדברי קונפורטי, על הקיבוץ לצאת מהמחשבה ההיסטורית, כי הוא מחוייב להחזיק בשליטה במפעל הקיבוצי, שכן גישה כזו תמנע ממנו לחפש שותף אסטרטגי, תעכב הנפקות, ולמעשה תשאיר את המצב בקיפאון.

* עו"ד רובי בכר, שימש כמגשר בין השותפים במשרד נתן מאיר. השותפים - עורכי הדין נתן מאיר, דרור שניטקס, גיורא בן-טל וגרשון רוטשילד, מבקשים להוציא מהשותפות את עו"ד יחיאל אטיאס. לאטיאס 25% בשותפות נתן מאיר, שהתמזגה עם השותפות שניטקס, בן-טל.

ארבעת השותפים ביקשו להוציאו מהשותפות, לאחר שלא הסכים להפחית את שיעור האחוזים שלו, בהתאם לביצועים. אטיאס מצידו, טוען כי שניטקס ובן-טל נטלו לידיהם הפרטיות שכר טירחה שהיו אמורים להכניס לשותפות, וביקש לפרק את השותפות. ארבעת השותפים מיוצגים בידי עו"ד אייל רוזובסקי; אטיאס מיוצג בידי עו"ד אמנון יצחקניא. ביהמ"ש שלח את השותפים לגישור אצל בכר, אך הגישור נכשל, וכעת חוזרים הצדדים לבית המשפט.