חברת הביטוח לסיכוני סחר-החוץ, COFACE, הסירה את אזהרת המעקב השלילי מדירוג האשראי של ישראל

דירוג האשראי הנוכחי של ישראל הינו A4 שנקבע ביולי 2002; אזהרת המעקב הוסרה שנה לאחר שפורסמה

חברת COFACE, מחברות ביטוח סיכוני סחר-החוץ הגדולות בעולם, הודיעה כי היא מסירה את אזהרת המעקב השלילי בדירוג האשראי של ישראל. כך על-פי נתונים שמוסרת חברת BDI ישראל. נציין, כי COFACE נמנית עם בעלי חברת BDI ישראל.

שנה לאחר שחברת COFACE הוסיפה אזהרת מעקב שלילי לדירוג האשראי של ישראל, החליטה החברה, כאמור, להסיר את האזהרה. הכנסת אזהרת המעקב השלילי לדירוג האשראי של ישראל, לפני כשנה, בשיאו של המיתון במשק, לוותה בחשש כבד כי צעד זה הינו צעד מקדים להורדת דירוג האשראי של ישראל מרמה של דירוג השקעה (דירוגים A1 עד A4), לרמה של דירוג ספקולטיבי (דירוגים B, C ו- D).

דירוג האשראי הנוכחי של ישראל הינו A4 החל מיולי 2002, הנחשבת לרמה הנמוכה ביותר מבין ארבעת דירוגי ההשקעה שמעניקה COFACE, הנעים בסולם מ-A1 (הרמה הטובה ביותר) ועד A4.

דירוג האשראי של COFACE מודד את הסיכון הממוצע של חברות ועסקים במדינות שונות בעולם. הדירוג מעיד על מידת השפעתם של התנאים העסקיים, הפיננסיים והפוליטיים על מוסר התשלומים של החברות באותה מדינה. חברת COFACE עוקבת בדירוגיה אחר 140 מדינות.

לדברי תהילה תמיר ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BDI ישראל, הסרת אזהרת המעקב השלילי מדירוג האשראי של ישראל מהווה עוד הוכחה לתהליך ההטבה ההדרגתית והיציאה מהמיתון שעובר המשק הישראלי בחודשים האחרונים. לטענת ינאי, בחודשים האחרונים, ניכר שיפור במצב הסיכון העסקי של חברות ועסקים בישראל, דבר שבא לידי ביטוי גם בהטבה מרשימה שנרשמת במוסר התשלומים בעסקאות B2B.

אף-על-פי-כן, טוענת ינאי, כי דירוג האשראי של ישראל, למרות שהנו דירוג השקעה, נחשב לנמוך בהשוואה למרבית המדינות המפותחות. ינאי מעריכה כי אם מצבו של המשק הישראלי ימשיך וישתפר באופן עקבי ורציף גם בהמשך השנה, לא מן-הנמנע כי דירוג האשראי של ישראל, ישתפר ויחזור לרמה A3, כפי שהיה לפני יולי 2002.