הכסט תיפטר מחטיבות הכימיקלים, כנראה לקראת מיזוג עם רון-פולן

מיזוג יצרניות התרופות המובילות בגרמניה ובצרפת ייצור חברה שתהיה השנייה בגודלה בעולם, אחרי Merck

חברת הכסט (Hoechst), יצרנית התרופות הגדולה בגרמניה, מסרה היום (ג') על כוונתה להיפטר ממרבית חטיבות הכימיקלים שלה. על פי הערכות אנליסטים, החלטה זו משמשת כהכנה למיזוג עם רון-פולן, חברת הפרמצבטיקה הגדולה בצרפת.

במקביל דיווחה הכסט, כי רווחיה ברבעון השלישי נפלו בשיעור חד מהצפוי של %87 ל-60 מיליון מארק (36 מיליון דולר) מ-446 מיליון מארק בתקופה המקבילה. הרווח התיפעולי ירד ב-%7 ל-552 מיליון מארק.

הכסט מתכננת לאחד את חטיבות סלאנסה וטיקונה לחברה נפרדת אחת, שהמטה שלה יפעל מפרנקפורט, בעוד הכסט עצמה תתמקד מעתה בפעילות הפרמצבטיקה, הכימיקלים החקלאיים (אגרו-כימיקלים) ומוצרי הווטרינריה.

הכסט, יצרנית התרופות התשיעית בגודלה בעולם, צפויה להודיע בקרוב על מיזוגה עם רון-פולן (Rhone-Poulenc), יצרנית התרופות הגדולה בצרפת. מניות שתי החברות עלו בחודש האחרון בעשרות אחוזים על רקע הציפיות למיזוג.

מיזוג הכסט ורון-פולן ייצור את חברת התרופות השנייה בגודלה בעולם אחרי מרק (Merck) האמריקנית, עם הכנסות שנתיות של 12.9 מיליארד דולר ממכירת תרופות, שווי שוק של 42 מיליארד דולר. המיזוג יכלול גם חטיבות פעילות נוספות, לרבות כימיקלים, שבחלקן חופפות זו את זו.

השתיים לא אישרו עדיין את דבר המגעים ביניהן. בהתייחס לתוצאותיה, חזרה הכסט ודיווחה, שבשנת העסקים הנוכחית היא צופה רווחים נמוכים מ-1.34 מיליארד מארק שהרוויחה ב-1997, על רקע ירידה ברווחי חטיבת הכימיקלים, בשל נפילה בביקושים למוצריה בשווקים המתפתחים