שולם שולם לעולם: עופר נמרודי ואיתן אלדר שוב עושים עסקים

לאחר סכסוך מתוקשר חברו השניים לקידום השוואת הזכויות בהכשרת הישוב * אלדר אף קישר את נמרודי עם אקסלנס להפצת מניות מת"ב

אחד הסכסוכים החריפים שידע שוק ההון הגיע לאחרונה לקיצו. ל"גלובס" נודע כי עופר נמרודי, בעל השליטה בקבוצת הכשרת הישוב , ואיתן אלדר, מבעלי חברת גבור ספורט , שוב עושים יחד עסקים. זאת לאחר כמעט שלוש שנים של נתק.

במסגרת ההתקרבות בין השניים קישר לאחרונה אלדר את נמרודי עם חברת הברוקרים אקסלנס, לצורך הפצת מניות מעריב בחברת הכבלים מת"ב. לעסקת ההפצה של מניות מת"ב קדמה עיסקה במתווה דומה להפצת מניות גבור ספורט בהכשרת הישוב.

אלדר גם נוטל חלק פעיל במהלך שמתווה לאחרונה נמרודי בהכשרת הישוב, לביצוע השוואת זכויות בחברה. יש לציין כי מאז סיפר נמרודי על תוכניתו זו, בראיון שהעניק למוסף "כסף" של "גלובס" בסוף חודש מארס, עלו מניות הכשרה בכמעט 50% והחברה נסחרת כיום בשווי של 110 מיליון דולר.

אביו של עופר נמרודי, יעקב, מחזיק כיום מניות יסוד המקנות לו 50% מזכויות ההצבעה בהכשרת הישוב ומונעות אפשרות למאבק שליטה בחברה. על פי ההערכות בשוק ההון, למניות היסוד חלק נכבד בדיכוי שווייה של הכשרת הישוב לאורך השנים. עופר נמרודי טען כי "בכוונתי להמליץ בפני אבי לבחון אפשרות של השוואת זכויות ההצבעה בחברה, בתהליך הוגן... הכשרת הישוב תהפך לחברה עם סוג מניות אחד, כך ששוק ההון יוכל לשקלל את ערכה הכלכלי האמיתי, שכיום לא בא לידי ביטוי".

בשלהי שנות ה-90 נחשבו גיל ואלדר, אז כוחות עולים בשוק ההון, לבני טיפוחיו של נמרודי, שמצידו קירב את השניים ואף השקיע בעסקיהם. במהלך שנת 2000 השקיעה גבור ספורט יותר מ-300 מיליון שקל במניות הכשרת הישוב, על רקע מעצרו של נמרודי וכתב אישום שהוגש נגדו והערכה כי מניות השליטה בהכשרה יועמדו למכירה.

אלא שהמציאות טפחה על פניהם של השניים. נמרודי חזר לפעילות והזים כל כוונה למכור את השליטה בהכשרת הישוב, כמו גם את טענות גיל ואלדר בקשר להבטחה שניתנה להם ולפיה יחלץ אותם מהשקעתם.

הירידה בשווי מניות הכשרת הישוב (כ-200 מיליון שקל) גרמה לגבור ספורט הפסדים כבדים שהעמידו אותה בפני קריסה והעכירה את היחסים בין השותפים לשעבר. גיל ואלדר, מכוח אחזקות המיעוט בהכשרת הישוב (24%) אף טרפדו את כוונתו של נמרודי לשוב לחברה כמנהל בשכר מלא.

נראה שהסדר החובות שחתמה גבור ספורט עם הבנקים בתחילת השנה הנוכחית, כמו גם העמדת מניותיה בהכשרה למכירה, תרמו לקירוב הלבבות בין הניצים. על פי תנאי העיסקה שנחתמה בינואר, מכרה גבור ספורט, באמצעות אקסלנס, מקצת ממניותיה בהכשרת הישוב תמורת 20 מיליון שקל ובמחיר של 15.7 שקל למניה.

בקשר עם יתרת המניות (כ-20% מההון) העניקה גבור ספורט לאקסלנס אופציה מוגבלת בזמן, לרכוש את יתרת אחזקותיה, תמורת מחיר של לפחות 17 שקל למניה.

בעקבות העליות בחודשים האחרונים, שמיוחסים בחלקם להשוואת הזכויות המתוכננת בהכשרת הישוב, מקווה גבור ספורט להגדיל את התמורה ממכירת אחזקותיה הנותרות בהכשרת הישוב. במסגרת זו העניקה אקסלנס בסוף השבוע אופציה למשקיע לרכוש מידיה חלק נוסף מאחזקות גבור ספורט בהכשרת הישוב, בתמורה של 30 מיליון שקל ובמחיר שלא יפחת מ-20 שקל למניה (לעומת 18 שקל מחיר השוק).