בזכות ח"כ בן-מנחם: פטור ממס על נכות זמנית ב-2003

התקף לב שאירע לבן-מנחם לפני שנה גרם לנציבת מס הכנסה לאשר פרשנות חדשה שמרחיבה לכלל הציבור את תחולת הפטור ממס שמגיע למי שנקבעה לו נכות זמנית ב-2003

התקף לב שאירע לסגן יו"ר הכנסת, ח"כ אלי בן-מנחם (עבודה), לפני שנה, גרם לנציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר, לאשר פרשנות חדשה, שמרחיבה לכלל הציבור את תחולת הפטור ממס שמגיע למי שנקבעה לו נכות זמנית בשנת 2003.

הנציבות אישרה את הפרשנות המקלה בהתערבותו של יו"ר ועדת המשנה למיסים של ועדת הכספים, ח"כ אהוד רצאבי (שינוי).

בן-מנחם לקה בהתקף לב ועבר צנתור בקיץ שעבר. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה לו דרגת נכות של 100% למשך 3 חודשים ו-50% ל-3 חודשים נוספים. בפנייתו לרצאבי ציין בן-מנחם, כי בעת האירוע קבע החוק, כי נכות זמנית של 100% תזכה את הנישום בפטור מלא ממס בתקופת הנכות.

אולם שבוע לאחר האירוע (ב-1 ביולי) נכנס לתוקף תיקון שהתקבל במסגרת תוכנית החירום הכלכלית, שמבטל את הפטור, ומס הכנסה קיצר את תקופת הפטור מ-90 ל-8 ימים.

בן-מנחם טען, כי חוק תוכנית החירום אינו רטרואקטיבי, ולכן הוא זכאי לפטור למשך כל התקופה שאושרה לו. לדבריו, ה-1 ביולי הוא רק מועד שמבדיל בין מי שזכאי לפטור לבין מי שאינו זכאי, ולא מועד שמקצר את תקופת הזכאות. למיטב ידיעתו, זו היתה גם כוונת ועדת הכספים באישור התיקון, כך שפקיד השומה חרג מסמכותו לגביו.