נדחתה בקשת בעלת מניות בקבוצת בר-ניר לצו זמני שימנע מבעלי השליטה לקפח את זכויותיה

קבוצת בר-ניר היא גוף פרטי גדול העוסק במתן שירותים חשבונאיים, ייעוץ ותכנון

תמר בר-ניר, בעלת מניות (39%) בקבוצת בר-ניר, פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, אשר ימנע מבעלי השליטה בקבוצה, נחום מידד וצדוק הלוי (61%) להמשיך ולנהוג כלפיה באופן שיש בו משום קיפוח זכויותיה בקבוצה. בנוסף, היא מבקשת למנוע מהם להמשיך בתוכניתם לנשלה מזכויותיה בקבוצה ללא תמורה של ממש.

קבוצת בר-ניר היא גוף פרטי גדול העוסק במתן שירותים חשבונאיים, ייעוץ ותכנון בעיקר בסקטור הציבורי. בקבוצה מועסקים 207 עובדים.

תמר בר-ניר טוענת, כי מידד והלוי החליטו להביא לפרישתה מאונס מעבודתה בקבוצה, ו"לשכנע" אותה למכור להם את אחזקותיה בנזיד עדשים. לטענתה, לשם כך החלו השניים במסע מתוכנן ומוצהר לשבירת רוחה, החלו למרר את חייה בקבוצה, הטילו דופי בכישוריה וספק בעצם נחיצותה, התערבו בתפקידים אותם היא ממלאת, הכפישו אותה ברבים והחלו לנקוט בפעולות לצורך פיטוריהם של הקרובים לה בקבוצה.

לטענת תמר בר-ניר, מאמצי השניים לשבור את רוחה נשאו פרי במובן מסוים, והיא הסכימה בכפוף לתנאים שנמסרו להם, ובעיקרם מכירה במחיר ריאלי של אחזקותיה בקבוצה, לעזוב את עבודתה בקבוצה ולמכור להם את כל מניותיה.

אולם לטענתה, תוצאות חוות הדעת שהעריכה את שוויה של החברה ב-10.7 מיליון שקל לא נשאו חן בעיני מידד והלוי, ובמקום לרכוש את מניותיה בהתאם להערכת השווי, הם בחרו לחזור ולהטרידה בתוך תקווה שהמשך הלחץ יביא להסכמה מצידה למכור את המניות בסכום הנמוך ממחירן הריאלי.

לטענת תמר בר-ניר, השניים לא נרתעו מלנקוט כנגדה באמצעים פסולים האסורים על-פי דין, כמו למשל ניסיון לגלגל על כתפיה ועל החברה חיובי מס בהיקף של מיליוני שקלים שמקורם בהטבות שניתנו להלוי, ולפטור את חתנה משה כץ מעבודתו בחברה בנימוק של "צמצום הוצאות", כאשר לדבריה, הם וקרוביהם ממשיכים לעבוד בחברה תוך גריפת משכורות עתק.

לדברי בר-ניר, מידד והלוי נוטלים את רווחי החברה באמצעות משיכת משכורות עתק, רכישת רכבים יקרים לשימושם ופרנסה של בני משפחותיהם, והדבר מהווה פגיעה באינטרס שלה כבעלת מניות בקבוצה.

בר-ניר ביקשה מבית המשפט להוציא צו האוסר על מידד והלוי לחייב במעשיהם את הקבוצה בכל פעולה החורגת מניהולה השוטף והרגיל, או בכל החלטה הנוגעת לזכויות הצדדים בקבוצה, ללא הסכמה בכתב שלה.

השופט יהודה זפט פסל את עצמו מלדון בבקשה, בשל היכרות אישית עם מידד. הבקשה הועברה לשופטת דניה קרת-מאיר אשר החליטה, כי אין מקום למתן הסעד הזמני במעמד צד אחד, וכי הבקשה תידון במעמד הצדדים ב-9 במאי.

קבוצת בר-ניר כוללת את החברות א. בר ניר שירותי ניהול; ק.ב. ייעוץ הדרכה ויישום, ומידד הלוי ושות` רואי חשבון. הקבוצה נוסדה ב-1974 כחברה משפחתית בבעלותם של תמר בר-ניר ובעלה אורי בר-ניר, שפרש מהקבוצה בראשית 1998.

במהלך השנים הצטרפו לקבוצה מידד והלוי. בהתאם להחלטת רו"ח יחזקאל פלומין בסכסוך שהתגלע בין בעלי המניות, שווי הקבוצה ביום מתן פסק הבוררות (שנת 1999), עמד על כ-18 מיליון שקל.

מידד והלוי טרם הגיבו לבקשה. (ת.א 1609/04).