המועמדים לעליון עשו לעצמם לובינג

ערב ישיבת הוועדה נפגשה רות גביזון עם חברים בוועדה * רות גביזון: "הופתעתי לשמוע שזה דבר מקובל"

חלק מהמועמדים לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, נפגשו באופן אישי עם חברים בוועדה לבחירת שופטים, כדי לקדם את מועמדותם. אחדים מהמועמדים, כמו למשל, פרופ' רות גביזון, עשו זאת גם בימים האחרונים, ערב ישיבת הוועדה.

פרופ' רות גביזון, נפגשה לפני מספר ימים עם חה"כ דליה איציק, וכן קיימה פגישות עם חברים נוספים בוועדה. גם המועמדים מקרב עורכי הדין הפרטיים, נפגשו עם חברי הוועדה.

כך למשל, עו"ד חנן מלצר, נפגש רק עם נציגי לשכת עוה"ד, בוועדה, עורכי הדין בני לוינבוק ויורי גיא-רון. עו"ד שמואל ילינק, נפגש עם שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, עם נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, וכן עם שר התיירות, בני אלון. הוא ביקש להיפגש גם עם חה"כ דליה איציק, אך פגישה כזו לא יצאה לפועל.

ואילו המועמד, עו"ד פרופ' מיכאל קורינלדי, נפגש עם כל חברי הוועדה לבחירת שופטים, למעט עם איציק. לדבריו, הוא ביקש להיפגש עימה, אך היא סירבה.

גביזון אמרה בתגובה: "נפגשתי עם חברי ועדה, לא כדי לקדם את מועמדותי, אלא כדי להציג עצמי, כדי שיכירו אותי. קיימתי פגישות לאחר שביררתי עם שר המשפטים ועם נשיא בית המשפט העליון, שהדבר מקובל. הופתעתי לשמוע שזה דבר מקובל. משהוברר לי שזה מקובל, קיימתי את הפגישות".

ילינק, בתגובה: "הפגישות היו ברמה של היכרות, כלומר הופעתי בפני החברים כדי להציג עצמי, אין בזה בעיה. לא עשיתי מעבר לזה".

לדברי קורינלדי, "הפגישות האישיות הן דבר טוב ומועיל. אתה לא יכול להצביע עבור אדם בלי ההיכרות האישית. אמנם, יש אפשרות להכיר את המועמדים, בוועדת המישנה, אך לא כולם היו בוועדת המישנה. מעבר לכך, אין תחליף לשיחה הבינאישית".

לפיד אמר בתגובה: "אני מברך על הפגישות האלה כי הן מאפשרות לחברי הוועדה להכיר טוב יותר את המועמדים".

לפיד אמר עוד, לקראת ישיבת הוועדה מחר, כי "הוא שמח שאנו מגיעים לסוף המירוץ ולסוף מחול השדים".

לדברי לפיד, הוועדה תשקול ותחליט על פי כל אמות המידה החוקיות ולא על פי הלחצים שמופעלים עליה. לדבריו, "השופטים שייבחרו ודאי יוסיפו נדבך חדש לבית המשפט העליון וגם יאפשרו את ייעל העבודה, לאור העומס הרב המונח על כתפי השופטים".

לדברי חברת הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ דליה איציק, לא זכור לה מסע לחצים, כפי שהיה כעת כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל.

לדבריה, "הוועדה הזו היתה אחת הוועדות הקשות ואני בהחלט רואה את תרומתי לכך שיש הפעם מספר רב של מועמדים, ולא כפי שהיה בפעם שעברה, שהיו שני מועמדים לשני מקומות. יש אנשי ציבור, והשיג ושיח צריך להתקיים ואם מביאים שני מועמדים לשני מקומות, השיג והשיח הזה לא מתקיים".

לדבריה, היא מצטערת שהוועדה לא קיבלה את הצעתה לכך, שמועמדים משירות המדינה, יחויבו בצינון, והיא מקווה כי בפעם הבאה יחול צינון.