קבילה במשטרה: ראש יאח"ה, תת-ניצב מירי גולן, מעכבת קידום קצינות

נציבת הקבילות אסרה זמנית למנות קצין לראש מפלג * מגישת התלונה, רב-פקד פ"ל: "גולן אמרה שנמאס לה מנשים שעוזבות המשרד ב-15:30"

צו מניעה זמני נגד אוסר על ראש יאח"ה, תת-ניצב מירי גולן, לאייש תפקיד של ראש מפלג וזאת מנימוקים של הפליית נשים. נגד גולן הוגשה קבילה בטענה להפליית נשים ועבירה לכאורה על חוק שוויון ההזדמנויות.

את הקבילה הגישה קצינה ותיקה ביאח"ה, רב-פקד פ"ל. היא טענה, כי בראיון שערכה לה גולן, בו נדונה שאלת הקידום, אמרה לה גולן, כי אין היא מתכוונת לקדם נשים לתפקידי פיקוד של ראש מפלג. לטענת הקצינה, גולן אמרה לה מפורשות, כי נמאס לה מנשים ש"עוזבות את המשרד בשעה 15:30 ונופלת להן העט מהיד".

גולן ביקשה לקדם קצין צעיר ביאח"ה, ע.ק, שמכהן כראש צוות. לתפקיד היו מועמדות קצינות נוספות, ביניהן ג.ב, לה נאמרו דברים דומים.

בקבילה נטען, כי אמירותיה של גולן הן אמירות שוביניסטיות והן בגדר עבירה פלילית שאין מקום לקבלה, ודאי שלא על-ידי מעסיק האמון על שמירת החוק.

עו"ד נוח לירן, שייצג את אחת הקצינות, טען בקבילה: "אמירות מסוג זה חזרו ונשנו גם בעניינן של קצינות נוספות המשרתות ביחידה, והדברים אפילו באופן מדהים מצאו את מיקומן בכתובים בראיון שעשתה ראש יאח"ה עם אחת הקצינות בעלת הפוטנציאל לקידום".

לירן פנה תחילה לשר לביטחון פנים, צחי הנגבי, למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, והיועצים המשפטיים במשרד לביטחון פנים ולמשטרת ישראל. הוא ביקש להתערב בהתנהלותה של גולן, המהווה לדעתו הפלייה בקידום קצינות ביחידה לחקירות הונאה.

בנוסף לכך הוגשה קבילה לנציבת קבילות השוטרים, עו"ד הדס שפי. היא הודיעה, כי הקבילה נמצאת בבירור ועד לסיום הבירור הורתה על הקפאת המינוי לתפקיד שבמחלוקת.

מלשכת דוברת המשטרה נמסר בתגובה: "תהליך מינוי סנצ"ים במשטרת ישראל נעשה באופן מסודר בדיון של סגל הפיקוד הבכיר, ואינו מנדט של מפקד זה או אחר. ביחידה זו משרתות נשים רבות שחלקן הרב מונה על ידי תנ"צ גולן על כן אנו טמאים על הקבילה הקנטרנית".

מקורביה של גולן הוסיפו כי מדובר בניסיון זול ומכוער להפעיל לחץ על פיקוד היחידה תוך שימוש בקבילה קנטרנית וחסרת שחר. שיקוליה של גולן ובחירת מועמדים לקידום נובעים אך ורק מתוך שיקול ענייני והתאמת הקצין המקצועי ביותר לתפקיד ללא שום קשר למין שלו וכל אמירה אחרת הינה בבחינת לעג לרש.