ועדת דוברת הגישה היום את הדו"ח; רה"מ: בכוונתי לבצע את ההמלצות

השרה לבנת חזרה והדגישה כי בכוונתה לאמץ את המלצות הוועדה וכבר בקרוב תודיע על הקמת צוות ליישום הדו"ח

ועדת דוברת בראשותו של שלמה דוברת הגישה היום את הדו"ח עליו היו אמונים, העוסק ברפורמה במערכת החינוך, לראש הממשלה אריאל שרון. שרון, שקיבל את הדו"ח בנוכחות חברי הוועדה ושרת החינוך לימור לבנת ומנכ"לית משרדה רונית תירוש בלשכתו בירושלים, אמר כי הוא מייחס חשיבות עצומה לרפורמה המוצעת במערכת החינוך וכי הוא יודע שלא יהיה זה קל ליישמה וכי תהיה טעונה במאבקים. "בכוונתי לבצע גם את זה", אמר וזכה לפרץ צחוק שכן רמז על תוכנית התנתקות חדשה שהוא מתכוון ליישם.

עוד אמר כי לפני כ-8 חודשים מינה הוא ושרת החינוך את כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל. "היום דוברת ולבנת הציגו בפני את המלצות הוועדה ואני אומר לכם מדובר במהפכה של ממש שכאשר תבוצע, והיא גם תבוצע, תהיה אחת הצעדים החשודים שייעשו במדינת ישראל". לחברי הוועדה אמר כי לקחו את הנושא בכל הרצינות והשיגו תוצאה שכולם יכולים להתגאות בה. "מאז קום המדינה לא נעשתה עבודה מרחיבה ומעמיקה בתחום החינוך". עוד אמר שרון כי הטיל על לבנת ודוברת להיפגש בהקדם האפשרי עם כל הגורמים בממשלה, בכנסת ובמערכת החינוך על מנת לתאם וליישם את מסקנות הוועדה. "כוח המשימה הלאומי מעביר היום את הכדור לידנו. כמו תמיד מבחן הביצוע הוא התוצאה והוא החשוב והקובע. זה נושא חיוני לעתידנו וביחד אני מאמין שנוכל לחולל מהפכה במערכת החינוך". עוד אמר שרון כי אחד הנושאים ששמח לראות מטופל ע"י הוועדה עוסק במעמדו של המורה בישראל. "אנחנו מפקידים את ילדנו בידי המורים לכן צריך לוודא שהמורה יהיה ראוי לכך ולתגמלו מבחינת שכר ומעמד. שמחתי לראות שלנושא זה ניתן מענה הולם בדו"ח".

עוד אמר שרון כי הדו"ח מתייחס גם לנושא של הכנסת מורים צעירים למערכת ומתן תיגמול הולם. לסיכום אמר "לכל ילד מגיע יותר".

שרת החינוך לימור לבנת אמרה כי מחר היא צפויה להיפגש עם שר האוצר בנימין נתניהו על מנת לסגור קצוות אחרונים בנושא. "לא נמתין עם התחלת ביצוע תוכנית, כלומר לא נמתין עד לאוקטובר עד התקבלו ההחלטות הסופיות בנושא. יתכן ויהיו מאבקים בדרך אבל אם יהיו נתמודד. אני מקווה שנוכל לגייס את כולם לטובת המהפכה הדרושה במערכת החינוך". עוד אמרה לבנת כי המלצות הוועדה התקבלו פה אחד. היא חזרה והדגישה כי בכוונתה לאמץ את המלצות הוועדה וכבר בקרוב תודיע על הקמת צוות ליישום הדו"ח.

דו"ח ועדת דוברת לא חולק היום לכלי התקשורת. נציין, כי הדו"ח אינו סופי אלא מקיף עקרונות והמלצות ואילו הדו"ח הסופי יוגש באוקטובר. פרסומו לעתונות נקבע לעוד כשבועיים יחד עם זאת מסרו גורמים כי עיקרי המלצות הוועדה הם:

*לימודים עד השעה 16:00

* פחות מורים אבל עם שכר יותר גבוה.

*הכשרת מורים בסמינרים תיפסק ובמקום זאת הכשרתם תהיה אקדמית.

* מעבר ל-5 ימי לימוד בשבוע.

* קיצור חופשת הקיץ ויצירת חופשות חורף.

שלמה דוברת אמר לראש הממשלה כי הוועדה השקיעה עבודה מאומצת ומרובה מתוך תחושת שליחות ומתוך אמונה שהחינוך הוא נושא חשוב ביותר.

לדברי שלמה דוברת ידרשו תקציבי מעבר משמעותיים ליישום הדו"ח. עוד אמר כי חברי הוועדה קיבלו על עצמם עיקרון ברור שלא להמליץ על משהו שלא יהיה לו גיבוי תקציבי. "האסכולה שלנו היא לעבוד רק בדרך זו". עוד לדבריו, ארגוני המורים חששו בהתחלה מהוועדה ומהרכבה, שמורכבת ברובה מאנשי חינוך "בחודשים האחרונים התנהלה הידברות עם ארגוני המורים על עקרונות והמלצות הוועדה. יש לנו עוד כמה נושאים לגביהם אנו מתלבטים ולכן השארנו אותם פתוחים מתוך התחשבות ומתוך רצון להגיע להסכמה רחבה".

שרת החינוך לימור לבנת הוסיפה כי יתכן שיהיה צורך בהמשך בחקיקה לצורך יישום המלצות הוועדה.