מועצת הכבלים דחתה בשבוע ההחלטה על ביטול הרשיון של ערוץ החדשות; מסתמן רוב לשלילת הרישיון

כן דחתה המועצה את בקשת YES להכיר ב"פרוייקט Y" כתכנית תעודה

המועצה לשידורי כבלים ולויין החליטה לדחות את סיכום הדיון בשלילת הרשיון של ערוץ החדשות לישיבתה הבאה ביום ה' הבא. יו"ר המועצה, עו"ד יורם מוקדי, המליץ לפני המועצה לשלול את הרשיון מחברת חדשות ישראל, שאמורה היתה לעלות לאוויר, לפי תנאי הרישיון עוד בחודש ספטמבר בשנה שעברה.

ל"גלובס" נודע כי בישיבה שנערכה היום (ה') במועצה החל דיון בנושא, והסתמן רוב לשלילת הרשיון.

הבוקר (ה') הגישו 3 בעלי מניות מקבוצת חדשות ישראל בקשה למועצה לדחות את הדיון, ביניהם בקשה של צבי חפץ מקבוצת חפץ-גוסינסקי. שתי בקשות הגיעו בכתב ואחת טלפונית. בין הנימוקים היו החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את תביעתה של גלובוס גרופ להקים את אולפן החדשות של הערוץ, והעובדה שקיום הדיון במועצה בנושא שלילת הרשיון מביא את בעלי המניות להתכנס לכדי הסכם. אולם הפניות נדחו, ובמועצה נערך דיון ארוך, שכאמור, סיכומו נדחה לשבוע הבא.

עוד החליטה מועצת הכבלים לדחות את בקשתה של חברת הלויין YES להכיר בתכנית הריאליטי "פרוייקט Y" של ערוץ YTV כתכנית תעודה. כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת השבוע טענה YES, כי מדובר בתכנית שמתעדת מציאות וכי יש להכיר בה כחלק מהמכסה שבה מחוייבת YES להשקיע בסרטי טלוויזיה, תוכניות תעודה ודרמה.

YES מחוייבת להשקיע השנה בהפקות מקור 8% מהכנסותיה, מחצית מכך (4% שמוערכים בכ-25 מיליון שקל) בז'אנר עליון (סרטי טלוויזיה, תעודה ודרמה).