בקשה למנוע כינוס הוועידה הארצית של לשכת המהנדסים האדריכלים והאקדמאים

לטענת המבקשים, יו"ר הוועד המרכזי וחבר בוועד פועלים לכנס הוועידה בניגוד לתקנון הלשכה

לשכת המהנדסים האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל; יו"ר ארגון מהנדסי התעשייה האווירית וחבר הנהלת הלשכה, אהוד נוף; ומוריס שגיא, חבר הוועידה הארצית של הלשכה, מבקשים צו מניעה זמני האוסר את כינוס הוועידה הארצית של הלשכה ב-12 במאי.

בפנייה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הם מבקשים לאסור את הכינוס עד לקיומו של הקוורום הקבוע לוועידה בתקנון הלשכה, ועד לזימון מלוא צירי הוועידה לכינוס ועד למינויים כדין של 301 צירים אלה. לדברי המבקשים, כינוס הוועידה הוא בלתי חוקי ומנוגד להוראות תקנון הלשכה.

המבקשים טענו, באמצעות עו"ד גיא סגלוביץ, כי המיעוט מחזיק בלשכה כבת ערובה ומונע בחירות, ואין לאפשר לו לכפות דעתו על הלשכה בניגוד להוראות התקנון ותוך ברירת צירי הוועידה, אשר הוא מזמן לכינוסיה.

המשיבים הם אמיל קויפמן, יו"ר הוועד המרכזי של הלשכה, חבר הוועידה הארצית ויו"ר אגודת מהנדסי החשמל של הלשכה, ולזר פוקס, חבר הוועד המרכזי של הלשכה וחבר הוועידה הארצית.

בפנייה לבית המשפט נטען, כי המשיבים פועלים לכינוס הוועידה הארצית והם אלה שהודיעו על כינוסה. השניים הם בעלי עניין אישי בעמותה המתחרה ללשכה ונמצאים בניגוד עניינים בין תפקידיהם בלשכה לתפקידיהם בעמותה המתחרה, הנמצאת בשליטתם המלאה.

לדברי המבקשים, קויפמן ופוקס רוצים להיטיב עם העמותה המתחרה, באמצעות שינוי תקנון הלשכה בוועידה. לדבריהם, מתוך 138 צירי הוועידה הארצית נבררו על ידי המשיבים וזומנו לוועידה 90 צירים עובדי חברת החשמל, דהיינו 66.6% מכלל צירי הוועידה כפופים בדרך זו או אחרת למשיבים.

לדברי המבקשים, מדובר בלחץ לא הוגן המופעל על צירים אלה, והמשפיע על אופן הצבעתם.

השופטת הילה גרסטל לא נעתרה לבקשה למתן הסעד הזמני במעמד צד אחד, וקבעה דיון במעמד הצדדים ליום ב`.

(ה.פ 680/04)