מדקון תספק מערכות תוכנה קרדיולוגיות לבתי חולים באנגליה ב-6 מיליון שקל

עוזי בלומנזון, מנכ"ל החברה העריך כי השנה תניב השלוחה באנגליה מכירות של כ-13 מיליון שקל

מנכ"ל מדקון, עוזי בלומנזון, ציין בדו"חות לשנת 2003 כי מנוע הצמיחה של החברה בשנים הקרובות יגיע מכיוונו של השוק האנגלי, וגם ציין כי להערכתו השנה היקף המכירות מאנגליה יגיע לכ-3 מיליון דולר, שהם כ-13 מיליון שקל.

היום עושה מדקון, שבשליטת קובי ויהודית ריכטר, צעד נוסף לקראת מימוש הבטחות אלו, ולאחר שבשנה האחרונה הקימה חברה-בת באנגליה היא מדווחת שחברה זו זכתה בחוזים חדשים. מדקון זכתה לאחרונה במספר הזמנות מבתי חולים בבריטניה בהיקף של 6 מיליון שקל. מערכות אלו יסופקו במהלך השנה, והחברה צופה כי תקבל הזמנות נוספות במהלך השנה.

אהוד נחתומי, מנהל Medcon UK מוסר, כי השוק הבריטי החל בתהליך הצטיידות מסיבי של מערכות לתחום הקרדיולוגי, בהתאם למדיניות ממשלתית. כתוצאה מהחלטה זו רוכשים בתי החולים בבריטניה מערכות לחדרי צנתור בהיקפים גדולים. בשוק זה מתמודדות חברות גלובליות (ספקי ציוד) ומדקון חברה לשני שחקנים בתחום - טושיבה וסימנס (עמה יש לה הסכם לשיתוף פעולה ומכירות בגרמניה).

ההזמנות התקבלו ממספר בתי חולים כשהמפורסם ביניהם הוא בית החולים האוניברסיטאי של העיר ברמינגהם, שהיא העיר השנייה בגדולה בבריטניה. בתי חולים נוספים שרכשו מערכות נמצאים בערים - בלקפול ופורתסמות'. מדקון עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של מערכות מבוססות תוכנה ומוצרי תוכנה למתן פתרון מקיף. מערכות אלה מתמחות בניהול תמונות וסרטים רפואיים ובניהול המידע הקרדיולוגי.

החברה סיימה את שנת 2003 עם מכירות של 51.3 מיליון שקל, לעומת 46.4 מיליון שקל בשנת 2002. הרווח הנקי של החברה עמד על 10.6 מיליון שקל, לעומת 12.2 מיליון שקל בשנת 2002.