מנכ"ל יוניטרוניקס: ההנפקה נועדה לתמוך בצמיחה

יוניטרוניקס, שמתכננת לגייס 39 מיליון ד', תבצע מחר את המכרז הציבורי * החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של חצי מיליון שקל

חברת יוניטרוניקס, שבשליטת חיים שני, תקיים מחר את המכרז הציבורי בהנפקת מניותיה, ותנצל את חלון ההזדמנויות ההולך ונסגר של הנפקות IPO בבורסה של תל אביב. יוניטרוניקס, העוסקת בייצור ושיווק של מוצרי אוטומציה תעשייתית (בעיקר של בקרים לוגיים מתוכנתים) ושנסחרת בבורסה בבלגיה, מתכוונת לגייס כ-39 מיליון שקל. כספי ההנפקה מיועדים לתמוך בהמשך מגמת הצמיחה של החברה המאפיינת אותה בשנים האחרונות.

הנפקת יניטרוניקס כוללת 100 אלף יחידות שיוצעו לציבור, כאשר כל יחידה כוללת 8 מניות רגילות במחיר של 7.55 שקלים למניה כל אחת, 350 איגרות חוב, שיוצעו ב-95% מערכן הנקוב ו-10 כתבי אופציה הניתנות ללא תמורה, כך שהמחיר המינימלי ליחידה יעמוד על 392.20 שקל.

בשבוע שעבר השלימה החברה את המכרז המוסדי בו נמכרו כמחצית מהיחידות המוצעות בהנפקה למשקיעים מוסדיים. ההנפקה תובל על ידי כלל פיננסים חיתום, חברת החיתום של הבנק הבינלאומי, הראל חיתום, קפיטל ברגר חתמים ואלטשולר שחם חיתום. ההנפקה משקפת לחברה שווי של כ-80 מיליון שקל, לפני הכסף.

"הרווחיות רק תשתפר"

יוניטרוניקס הוקמה בשנת 1989 על ידי חיים שני ובני משפחתו וגלגלה מחזור שנתי של 1.5 מיליון אירו. בשלב מסוים החליטו בני המשפחה לפנות את הבמה לשני שרכש מהם את אחזקותיהם ובחודש יולי 1999 היא הפכה לחברה ציבורית. בשנת 2001 כבר הסתכמו מכירותיה ב-12.5 מיליון שקל, בשנת 2002 עלו ל-20.7 מיליון שקל ובשנת 2003 הגיע מחזור המכירות של החברה ל-40.3 מיליון שקל.

ברבעון הראשון של השנה כבר דיווחה החברה על מכירות של 13.4 מיליון שקל, ובחברה אומרים היום כי מגמת הצמיחה נמשכת, מה שאומר שגם השנה תציג החברה צמיחה דו-ספרתית. הרבעון הראשון מהווה נקודת תפנית מבחינתה של יוניטרוניקס, שכן זה הרבעון הראשון בו הציגה החברה מעבר לרווחיות של כחצי מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לדברי חיים שני, מנכ"ל החברה, מגמת הרווחיות של החברה רק תשתפר, כיוון שמרבית ההשקעה במחקר ופיתוח המוצרים של החברה כבר מאחוריה. "במצב בו אנחנו נמצאים כעת אנחנו זקוקים להון כדי לצמוח, אבל לא נעשה את זה על חשבון הרווחיות שלנו. המטרה שלנו היא להוות 20%-25% מנתח השוק העולמי בו אנו פועלים בתוך כחמש שנים".

תחזיות, כפי שכבר הספקנו ללמוד, לא בהכרח מתגשמות, ולכן הלכנו לבדוק את ביצועיה של החברה עד כה. יוניטרוניקס ייצרה ברבעון החולף תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 8.5 מיליון שקל, מתוכו 2.5 מיליון שקל הופנו להשקעה, וזאת לעומת תזרים זניח של 263 אלף שקל מפעילות שוטפת שייצרה החברה ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי של החברה עמד על 1.1 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 782 אלף שקל ברבעון המקביל. הונה עצמי של יוניטרוניקס ערב ההנפקה עומד על 12.8 מיליון שקל והוא מממן כ-26% מהמאזן. הסיבה העיקרית למינוף הגבוה של החברה הוא הלוואה לזמן ארוך בהיקף של 12.5 מיליון שקל שנטלה החברה על מנת לרכוש את הבניין בו ממוקמים משרדיה באיירפורט סיטי.

ההנפקה לא נועדה לפירעון ההלוואה

בתשקיף, מציינת החברה, כי 13 מיליון שקל מתוך ה-39 מיליון שקל שהיא מתכוונת לגייס יופנו לפירעון הלוואה זו. בחברה ציינו היום, כי נכון להיום אין כוונה לעשות שימוש בתמורת ההנפקה לפירעון ההלוואה, וההערה בתשקיף נועדה למעשה לאפשר לחברה לעשות כן אם בבנק לפיתוח תעשייה, שהעניק לחברה את ההלוואה, יציעו תנאים מועדפים להחזרה. "בינתיים, המטרה העיקרית של תמורת ההנפקה היא לתמוך בהון החוזר של החברה כדי לאפשר צמיחה".

ליוניטרוניקס 2 תחומי פעילות: תחום הבקרים ותחום המערכות, הכולל מערכות לוגיסטיות, דוגמת מרכזי הפצה ממוחשבים מחסנים אוטומטיים בשיטת ה-TURN KEY. בחודש פברואר חתמה יוניטרוניקס על הסכם עם חברת טבע להקמת מחסן אוטומטי שישולב במערך הייצור החדש של טבע בירושלים תמורת 4.3 מיליון דולר.

על לקוחותיה של החברה נמנים גם תרו, חברת ממן הבורסאית, תנובה, קוקה קולה, התעשייה האווירית ועוד. ברבעון הראשון של השנה היוו ההכנסות ממוצרים כ-50% מההכנסות של החברה ו-50% הנותרים נבע מתחום המערכות - תחום בו שיעור הרווחיות הגולמית נמוך יותר. ?