ראש עיריית סכנין: "הניצחון האמיתי - מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים"

רשת "אל-ג'זירה" מקטאר סיקרה בהרחבה את הזכיה: "סכנין ניצחה את הגזענות והקבוצות העשירות"

זכייתה ההיסטורית של קבוצת הכדורגל בני סכנין בגביע המדינה זכתה לסיקור נרחב ברשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה", שביצעה פרויקט מיוחד, בו הועלו בהרחבה ההקשרים הפוליטיים של המשחק, תוך הצנעת התוצאה ומה שקרה על כר הדשא.

עיתונים גדולים כמו "אל-שרק אל-אוסט", "אל-חיאת" ו"אל-אהראם" בחרו להתעלם, כמו גם רוב האתרים הפלשתינים, מהאירוע ההיסטורי. הכותרת של הכתבה באתר האינטרנט של "אל-ג'זירה" הייתה: "קבוצה ערבית נלחמת ומנצחת את הגזענות וזוכה בגביע המדינה בכדורגל בישראל".

עוד לפני המשחק התראיין ראש עיריית סכנין, מוחמד בשיר, לרשת הקטארית, ולא בחל ביצירת קשר ברור וישיר בין פוליטקה לספורט. "זכייה בגביע המדינה בישראל תהיה הישג גדול, אולם הניצחון האמיתי הוא כאשר תוקם מדינה פלשתינית בשטחים הכבושים משנת 1967 ובירתה תהיה ירושלים", אמר באשיר.

בין החוגגים, שנראו באמצעי התקשורת, גם היו ח"כים ערבים, שעודדו את סכנין במהלך המשחק והדגישו את ההישג ההיסטורי.

בכתבה שסיכמה את דרכה של הקבוצה עד לזכייה בגביע, נאמר: "הישג אדיר זה של הקבוצה הערבית הושג, למרות קשיים רבים ומכשולים, שכן קבוצה זו מחזיקה בתקציב הנמוך ביותר בין הקבוצות המשתתפות בליגת הכדורגל הישראלית. הקבוצה לא מחזיקה ברשותה מגרש משלה, והיא חשופה למסע גזעני, אולם כל הדברים האלה לא הגבילו את שאיפותיה של הקבוצה שגברה על כל המכשולים וזכתה ניצחון, בעל משמעות רבה, החורג מגבולות הספורט. קבוצת הכדורגל של סכנין היא הקבוצה הערבית הראשונה שמגיעה לגמר גביע המדינה בכדורגל. הקבוצה מורכבת מ-12 שחקנים ערבים, שבעה שחקנים יהודים וארבעה שחקנים זרים".

בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא בלונדון, כתב זוהיר אנדראוס, שהינו עורך העיתון הערבי-ישראלי "כול אל-ערב", ובעצמו אזרח ערבי ישראלי, שהקבוצה הערבית זכתה למרות שלרשותה עומד התקציב הקטן ביותר בליגה הישראלית ואין לה מגרש ביתי היא חשופה לגזענות. הוא ציין, כי רוב האוהדים היו ערבים מכפרים וישובים ערביים בשטחי 48' וקראו "אללה אכבר".