קסטרו ממשיכה לצמוח: ההכנסות ברבעון הראשון גדלו ב-12% לרמה של 91 מיליון שקל

הרווח הנקי ברבעון הסתכם 7.7 מיליון שקל ומהווה גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל

חברת קסטרו , שבשליטת משפחות קסטרו ורוטר, ממשיכה את מגמת השיפור שאפיינה אותה בשנת 2003 גם ברבעון הראשון של שנת 2004, אך מציגה נתונים נחותים לעומת אלו שהציגה לאחרונה רשת פוקס.

מחזור המכירות של קסטרו הסתכם בכ-91.1 מיליון שקל והוא משקף גידול של 12.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צמיחה זו, יש לציין, הושגה בין היתר כתוצאה מעיתויו של חג הפסח השנה שתמך במכירות הרבעון הראשון, לעומת שנת 2003, אז יוחסו מכירות החג לרבעון השני של השנה.

כמו כן, בשנה שעברה היה הרבעון המקביל חלש במיוחד בעקבות המלחמה בעירק. למרות שני הגורמים הללו, קסטרו הצליחה לרשום צמיחה גבוהה יותר מאשר זו שהציגה מתחרתה פוקס, שדיווחה על צמיחה של 11.3% ברבעון הראשון.

אך בכל הקשור לרווחיות התפעולית המספרים של פוקס טובים יותר. שיעור הרווחיות התפעולית שהציגה קסטרו ברבעון עמד על 12.8% לעומת 13.3% ברבעון המקביל ולעומת שיעור של 15.3% שרשמה פוקס ברבעון. לאורך זמן קסטרו הייתה יעילה יותר מפוקס בכל הנוגע לשיעורי הרווחיות התפעולית, וייתכן כי מדובר בשינוי חד פעמי.

זאת משום שבקסטרו ייחסו את כל הוצאות הפרסום הטלוויזיוני לרבעון הראשון, בעוד שבפוקס הוכנסו הוצאות אלה לרבעון השני. בינתיים, גם במונחים אבסולוטיים עברה פוקס את קסטרו, שכן קסטרו הציגה רווח תפעולי של 11.6 מיליון שקל, לעומת פוקס שהצליחה לרשום 16.5 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה קסטרו רווח נקי של 7.7 מיליון שקל, צמיחה של 5.9% לעומת הרבעון המקביל. מדובר ברווח נמוך משמעותית מזה שהציגה פוקס ברבעון, 10 מיליון שקל.