ישעיהו אלה זכה במכרז של רובינשטיין - יבנה דיור מוגן באחוזת פולג ב-70 מ' ש'

אלה בונה 380 דירות במודיעין * בונה גם את האגף החדש של משרדי הכנסת בירושלים

חברת הבנייה שייקה אלה, בשליטת הקבלן ישעיהו אלה מגבעת זאב, זכתה במכרז שהוציאה קבוצת אברהם רובינשטיין, לבניית שלב ב' של כפר הדיור המוגן אחוזת פולג, בקיבוץ תל יצחק. היקף הפרויקט מוערך בכ-70 מיליון שקל. בשלב ב' יהיו 90 יחידות דיור. אלה גברה על חברות ידועות, שהשתתפו במכרז.

יזמי אחוזת פולג הם רובינשטיין 67% , קיבוץ תל יצחק 26% וחברת אמריקר 7%. בפרויקט יהיו 350 יחידות דיור, רובן קוטג'ים. הפרויקט מנוהל בידי אריה שור. עד היום מכרו היזמים 93 קוטג'ים בתמורה כוללת של 23 מיליון דולר, שהם 250 אלף דולר בממוצע ליחידה. שור אמר ל"גלובס", כי החברה מנהלת מו"מ למכירת 28 קוטג'ים נוספים.

שייקה אלה, שנוסדה באוקטובר 1999, היא חברת בנייה לא-ידועה יחסית, שבנתה בשנים האחרונות כקבלן מבצע בהיקף גדול בירושלים ובאיזורים אחרים. בין היתר, הוא בונה כקבלן שלד את בנין המשרדים החדש של הכנסת בירושלים. כן הוא בונה , כקבלן, 380 דירות לשני יזמים במודיעין - 270 דירות לאברהם רובינשטיין, ו-110 דירות לחברת אליהו פבר. בנוסף, בנתה החברה כקבלן 81 דירות בתלפיות מזרח, 52 קוטג'ים לפבר בגן יבנה ו-44 דירות לרובנישטיין בצור הדסה. מבדיקת תיק העבודות של החברה עולה, שהיא בונה כקבלן מבצע בעיקר בעבור רובינשטיין, וכן בעבור חברת פבר החיפאית. בנק הפועלים הוא הבנקאי של החברה.

באחוזת פולג יהיו 260 קוטג'ים בני 100 מ"ר, ולצידם קאונטרי קלאב. הוא נבנה על קרקעות הקיבוץ, שבתמורה לקרקע קיבל 26% בפרויקט. היחידות נמכרות בשיטת דמי הפיקדון, שבה יכולים הרוכש או יורשיו למכור חזרה את הדירה ליזמים, תוך ניכוי הדרגתי של עד 25% ממחירה, צמוד לדולר. שיטה זו מקובלת כמעט בכל הפרויקטים המקומיים בדיור מוגן.