אלי טהרי מארה"ב קנה מקלדש את בית ציוני אמריקה בת"א ב-6.5 מיליון דולר

יהפוך את הבנין לבית אופנה ויבנה 25 קומות למגורים * קלדש מצמצמת פעילות והמנכ"ל פרש

אלי טהרי, בעל רשת בתי אופנה ידועים בניו יורק, קנה מחברת קלדש את בנין בית ציוני אמריקה ברחוב דניאל פריש בת"א. הוא שילם 6.5 מיליון דולר. שטח הבנין כ-2,300 מ"ר, כך שטהרי שילם כ-2,800 דולר למ"ר.

המחיר הגבוה נובע מכך, שעל המגרש יש זכויות בנייה למגדל בן 25 קומות, שייבנה מעל לבנין הנוכחי. הבנין עצמו, שהוקם לאחר קום המדינה, הוכרז כבנין לשימור ואין לפגוע בו. ההערכה היא, כי ניתן לבנות את המגדל מעל לבנין, לאחר תהליך של חיזוק היסודות.

קלדש רכשה את הבנין לפני כשנה מהסתדרות ציוני אמריקה, בכ-6 מיליון דולר. על פי הערכה, יש לה רווח הון של כ-500 אלף דולר מהעיסקה. קלדש נכנסה לפני 8 שנים לעיסקת אופציה לרכישת הבנין, וציוני אמריקה הפעילו את האופציה. מקורות קלדש אמרו בסוף השבוע ל"גלובס", כי "לא היתה לנו ברירה אלא לקנות את הבנין, בשל האופציה, למרות ששוק הנדל"ן למגורי יוקרה היה אז במשבר".

טהרי, יליד ישראל, המתגורר זה שנים רבות בארה"ב, הוא בעל רשת בתי אופנה יוקרתיים בניו יורק, ומחזור עסקיו נאמד ב-200 מיליון דולר בשנה. בכוונתו להפוך את בית ציוני אמריקה לבית אופנה, תוך שמירת אופיו התרבותי. במקביל, יגיש לאישור תב"ע נקודתית לבניית מגדל המגורים.

הסתדרות ציוני אמריקה מכרה בזמנו את הבנין לקלדש כדי לפרוע חובות לבנקים, בעיקר בנק הפועלים.

באחרונה החליטה קלדש לממש נכסים, ומכירת הבנין ברחוב פריש היא צעד ראשון בכיוון זה. כפי שפורסם ב"גלובס", ביטלה קלדש באחרונה עיסקת אופציה, שבה עמדה לרכוש, יחד עם שיכון ובינוי, שני נכסים - תיאטרון האוהל בתל אביב (המגרש היה מיועד לבניית מגדל מגורים), ומתחם בנוה אילן לבניית 100 אלף מ"ר משרדים והיי-טק.

מנכ"ל קלדש, אמנון ספרן, פרש מתפקידו ומונה למנכ"ל אמות השקעות, בתוקף מ-1 ביוני. טרם נקבע מי יהיה המנכ"ל במקומו. מהנהלת קלדש נמסר, כי בוחנים כמה מועמדים לתפקיד זה. קלדש פעילה כיום בעיקר בשני פרויקטים למגורים - בנית מאות דירות יוקרה במתחם הולילנד בירושלים, ובניית 54 דירות יוקרה בפרויקט לייף פארק בהרצליה פיתוח. קלדש היא חלק מקבוצת פולאר, בשליטת דברת, שרם וקלנר.