ים תטיס תמכור גז ב-900 מ' ד' לשותפות דוראד לתחנת הכוח שתוקם באשקלון

ים תטיס תרכוש 25%-15% ממניות תחנת הכוח של דוראד, שבבעלות א. דורי ויוסף אדלסבורג

שותפות ים תטיס, שבשליטת קבוצת דלק, חתמה על הסכם עקרונות עם חברת דוראד, למכירת גז טבעי ב-900 מיליון דולר לתחנת הכוח הפרטית לייצור חשמל שמתכננת להקים דוראד על שטחי חברת קצא"א באשקלון.

מסמך העקרונות מתייחס לאספקה ל-15 שנה, כאשר הכמות הכוללת של הגז תגיע ל-10 מיליארד מ"ק. יצוין, כי ים תטיס חתמה לפני יותר משנה על הסכם לאספקת גז טבעי לחברת החשמל ל-11 שנים בהיקף כולל של 1.8 מיליארד דולר.

דוראד, שנמצאת כיום בבעלות א. דורי ויוסף אדלסבורג, בחלקים שווים, מתכננת להקים תחנה של 800 מגוואט. בים תטיס שותפה גם חברת הענק האמריקנית סמדן.

במסגרת הסכם העקרונות, התחייבה דוראד שלא להיכנס למו"מ עם גוף אחר לאספקת גז למשך תקופת הבלעדיות שנקבעה במסמך העקרונות. ים תטיס התחייבה שלא לחתום בתקופה האמורה על הסכם שימנע ממנה את היכולת לספק לדוראד את הגז, כאמור בהסכם העקרונות.

הצדדים גם חתמו על עיסקה נוספת, לפיה ים תטיס, או חברות קשורות לים תטיס, ירכשו מניות בתחנת הכוח של דוראד בהיקף של 25%-15%. מתוקף כך תשתתף ים תטיס באופן יחסי, על-פי היקף אחזקותיה, בפרויקט הקמת התחנה.

התחנה אמורה לקום בהשקעה של חצי מיליארד דולר, כך שים תטיס צפויה להשקיע בין 75 מיליון דולר ל-125 מיליון דולר.

יצוין, כי באחרונה החליטה חברת גמול לפרוש מהשותפות בדוראד. לעומת זאת, אמורה חברת קצא"א (קו צינור נפט אילת-אשקלון) הממשלתית להחליט האם היא מצטרפת כשותפה לפרויקט, או רק מעמידה קרקע שבבעלותה עבור הקמתו. תהיה זו תחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר שתוקם בארץ בשנים הבאות.

על-פי ההסכם בין בריטיש גז לאחים עופר, אמורה אחים עופר לרכוש מבריטיש גז את הגז הטבעי עבור תחנות הכוח הפרטיות.

דוראד הודיעה היום, כי היא עומדת לחתום על הסכם עקרונות עם החברה הטורקית זורלו, לפיו החברה תקים עבורה את תחנת הכוח באשקלון. טקס החתימה על ההסכם ייערך מחרתיים (ג') באנקרה שבטורקיה, בהשתתפות שר התשתיות, יוסף פריצקי, שר האנרגיה הטורקי, חילמי גולר, וכן ראשי דוראד וראשי ים תטיס - יו"ר קבוצת דלק, גבי לסט, ומנכ"ל סמדן בארץ, קולין סינקלר.

זורלו היא בעלת מחזור מכירות שנתי של 4 מיליארד דולר, ועוסקת גם בבנקאות, טקסטיל ובתי זיקוק. לדברי יו"ר דוראד, אורי דורי, התחנה תתחיל לפעול ב-2007.