האחים עופר ביצרה שליטתה בחברת הבת מליסרון, בעלת מתחם הקריון, ב-165 מ' ש'

רכשה 25% ממניות החברה, בעלת הקריון, משותפיה - נחמיה קפלן, זהר פייגלין ודב ברזילי

חברת האחים עופר נכסים, שבשליטת יולי עופר, השלימה בשבוע שעבר רכישת מניותיהם של שותפיה הוותיקים בחברת מליסרון, בעלת מתחם הקריון. האחים עופר נכסים, שהחזיקה כ-55% ממניות מליסרון, רכשה מנחמיה קפלן, זהר פייגלין ודב ברזילי מניות המהוות 25% מההון במליסרון במחיר של 29.8 שקל למניה ובסה"כ כ-165 מיליון שקל. לאחר הרכישה מחזיקה אחים עופר נכסים כ-78% ממניות מליסרון, שבשנה האחרונה הכפילו את שוויין.

מליסרון, בעלת המרכז המסחרי המשגשג קריון בקריית ביאליק, סיימה את שנת 2003 ברווח נקי של 48.6 מיליון שקל - גידול של כ-6% לעומת 2002. הכנסות החברה משכירות, דמי ניהול ושירותים עמדו על 128.5 מיליון שקל, גידול של כ-3% לעומת השנה הקודמת. וזאת בתקופה של מיתון מתמשך וירידה בסך ההוצאות הכולל של הצרכנים במשק.

מליסרון, שנחשבת לאחת ההשקעות המוצלחות ביותר שביצעה קבוצת האחים עופר בתחום הנדל"ן (באפריל 1990), עוסקת בייזום ופיתוח בענף הנדל"ן המניב ובעיקר בהקמה ואחזקת מבנים המיועדים להשכרה, למסחר ומשרדים. הנכס העיקרי של החברה הוא מרכז הקניות "קריון" בקריית ביאליק, התורם כ-70% להכנסותיה. ה"קריון" (35 אלף מ"ר) מושכר בתפוסה מלאה לכ-250 שוכרים.

בנוסף, מחזיקה החברה שני נכסים נוספים באזור, הכוללים את פרויקט המשרדים והמסחר "ביאליק סיטי" (14 אלף מ"ר) ושני בנייני משרדים "מגדלי הקריון" (12.6 אלף מ"ר). סך השטח המושכר ע"י החברה בקריית ביאליק מסתכם בכ-65 אלף מ"ר.

קניון מוביל בישראל

מליסרון גם מחזיקה 30% ממניות עופר נכסי רעננה, בעלת זכויות בשטח של כ-42 דונם באזור התעשייה ברעננה. השטח הנ"ל שימש להקמת קניון "רננים" (בשטח של כ-41 אלף מ"ר) כשבאפשרות החברה לבנות שטחי משרדים בהיקף של כ-25 אלף מ"ר מעל הקומות המסחריות. בנוסף, לנכסי רעננה זכויות בקרקע ששטחה כ-4 דונם בקריית אתא. עופר נכסי רעננה רשמה אשתקד הפסד של 3.3 מיליון שקל.

ה"קריון" נחשב לאחד הקניונים המובילים בישראל, לבטח באזור רווי הקניונים של חיפה והקריות. חברת מעלות, שדירגה אשתקד "AA מינוס" את התחייבויותיה של מליסרון, ציינה כי מדובר בקניון מוביל מבחינת תוצאות עסקיות ופיננסיות ופדיון למ"ר של החנויות בשטחו.

נכון לסוף דצמבר עמד ההון העצמי של מליסרון על 214 מיליון שקל, ומימן כמחצית ממאזן החברה. מליסרון, שמקפידה לחלק את מרבית רווחיה לבעלי המניות, דיווחה על תשלום דיבידנד לרבעון האחרון של 2003, בסכום של 7.6 מיליון שקל. אשתקד חילקה החברה לבעלי המניות כ-26 מיליון שקל.

לאחר השלמת ההשתלטות על מליסרון, מתכוונת אחים עופר נכסים, חברה פרטית בה מחזיקה משפחת יולי עופר כ-66% מהמניות ומשפחת סמי עופר את היתרה, לצקת בחברה את פעילותה במזרח אירופה. אחים עופר נכסים פעילה כ-7 שנים בהונגריה. נכסי הקבוצה בבודפשט מונים, בין היתר, נדל"ן מניב (משרדים, מסחר וחניה) בשטח של כ-65 אלף מ"ר, שני בתי מלון המכילים 477 חדרים ומלון נוסף המשמש למגורי סטודנטים וכן 50% מפרויקט בנייה של כ-1,400 יח"ד.

פעילות באירופה

במקביל למגעים לרכישת נכסי הבעלים, קיבל דירקטוריון מליסרון החלטה עקרונית על כניסה לפעילות במדינות מזרח אירופה, בתחומי הנדל"ן המניב, יזמות ובנייה למגורים. כחלק מהחלטה זו תתקשר מליסרון בהסכם שיתוף פעולה עם החברה הבורסאית מנרב (אברהם קוזניצקי) להקמת חברה משותפת שתבצע השקעות חדשות בתחום הנדל"ן בהונגריה. *