נס: בעלי אריה את עופר רכשו 12 דירות ומטוס מכספי החברה לפני ההתמוטטות

החברה חייבת לבנקים 480 מיליון שקל; לדברי הנאמן, רכשו מכספי החברה תכשיטים ב-299 אלף ש'

אריה עופר וגרשון עופר, הבעלים של חברת הבנייה אריה את עופר אשר קרסה על רקע חובות של 480 מיליון שקל, רכשו מכספי החברה 12 דירות פרטיות בפרויקטים שבנתה החברה, וכן רכשו מטוס פרטי על חשבונה. כך מגלה נאמן החברה, רו"ח שלמה נס, בדו"ח שהגיש אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

עוד מתברר, כי הבעלים רכשו תכשיטים, באמצעות כספי החברה, בסך של 299 אלף שקל. הנאמן פנה לבעלים לבירור נושא זה, ולטענתם, הם העניקו את התכשיטים כמתנות לראש ממשלת מולדובה וחברי פרלמנט כדי לקדם יזמויות עסקיות במדינה זו. לטענת נס, בסופו של דבר החברה לא ביצעה השקעות במולדובה.

נס מגלה בדו"ח, כי לבעלי החברה יש יתרת חוב בגין רכישת הדירות בסכום כולל של 4.2 מיליון שקל; חוב של 217 אלף שקל בגין רכישת מטוס פרטי ועוד 117 אלף שקל רכישת אופנוע כל זאת, מכספי החברה.

לדבריו, החברה חייבת לבעלים 841 אלף שקל, מהזרמות כספים נטו של הבעלים לחברה.

מבדיקת הנאמן עולה, כי הבעלים רכשו 6 דירות לכל אחד. לגבי 7 דירות מתוך הדירות הנ"ל שולמה חלק מן התמורה באמצעות מישכון הדירות לבנקים למשכנתאות כנגד משכנתאות שהוזרמו לחברה. לטענתם, הצעד נעשה כדי להקל על מצוקתה התזרימית. החזרי ההלוואות בגין משכנתאות אלה נפרעו על-ידי החברה.

לדברי נס, הוא בדק את יתרת החובות של הבעלים ואת מערכת ההתחשבנות שלהם בעקבות טענות כי בעלי החברה לא ערכו הפרדה בין נכסיהם הפרטיים לבין נכסי החברה.

לדבריו, התוצאה היא כי נכס שנרכש על-ידי הבעלים באמצעות כספי החברה מהווה נכס אשר לכל צורך מהותי הוא נכס בבעלות החברה. לדבריו, ביטול העסקאות יביא לסגירת החוב של הבעלים לחברה בקשר עם הנכסים הנ"ל.

בהתאם לרישומים בספרי החברה, בחודשיים שקדמו למועד תחילת ההקפאה הזרימו הבעלים לחברה 2.9 מיליון שקל.