צידון: הוציאו אותי בחוץ מפרויקט תחזוקת המטוסים

"מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, מונע את הקמת המפעל לתחזוקת מטוסי תובלה בנבטים שבנגב". כך טוען היזם יואש צידון, במכתב ששיגר לירון.

צידון פועל זה שנים להקים בשדה התעופה נבטים מפעל לתחזוקת מטוסי תובלה, בהשקעה של 100 מיליון דולר. מדובר במפעל שאמור להעסיק מאות עובדים.

לטענת צידון,ירון מונע את קידום הפרויקט במשך שנים, ולבסוף, משהסכים לפעול לקידומו, הוא התנה זאת בכך שהשותף האסטרטגי של הפרויקט יהיה רק התעשייה האווירית.

לטענת צידון, הוא הסכים בלית ברירה לשותפות עם התעשייה האווירית. בימים האחרונים, לדבריו, הוא גילה, כי זו הוליכה אותו שולל, כאשר במקביל ניהלה מו"מ עם גופים עיסקיים אחרים, ואף התקשרה עם מספר חברות, בברכת משרד הביטחון, כדי להקים את הפרויקט, ללא צידון.

עורכי הדין עופר שפירא ותרזה לס-גרוס, המייצגים את צידון, טוענים במכתב לירון, כי משרד הביטחון פועל בניגוד להתחייבויות שניתנו לצידון. וזאת, על-מנת לאפשר לתעשייה האווירית להתקשר עם יזם אחר.

לטענת צידון, עמוס ירון מונע את קידום הפרויקט "כדי שלא יפגע במונופול של התעשייה האווירית בתחום". צידון דורש ממשרד הביטחון להקצות לפרויקט קרקע בנבטים, ולחילופין, שלא להקצות לאחרים קרקע לפרויקט, ולא לאפשר לתע"א להקים את הפרויקט בלעדיו.

משרד הביטחון מסר בתגובה, כי "המשרד וירון תומכים בהקמת הפרויקט בנבטים, ואף יוקצה לכך קרקע, אולם בתנאי שהמיזם יוקם בשיתוף עם התעשייה האווירית".