רשות ני"ע בודקת מדוע דיווחה חב' החשמל לעיתונות על דו"חותיה שלושה ימים לפני הדיווח לבורסה

חברת החשמל: "לפי החוק, מותר לנו להגיש את הדו"חות לבורסה תוך 3 ימים מאישורם"

הרשות לניירות ערך החלה בחקירה לגבי אופן הפרסום של הדו"חות הכספיים של חברת החשמל לרבעון הראשון של השנה. כך נודע ל"גלובס".

מתברר, כי החברה פרסמה ביום ה` האחרון הודעה לעיתונות בשעות הצהריים המוקדמות, המפרטת את התוצאות הכספיות של החברה. ההודעה נמסרה מספר דקות אחרי שדירקטוריון החברה אישר את הדוחות הכספיים. למרות ההודעה לעיתונות, חברת החשמל נהגה בניגוד לנהלים של רשות ניירות ערך, ולא שלחה מיד את הדוחות הכספיים לבורסה, אלא רק ביום א`, ב-09:30 בבוקר.

בעקבות שאלות שהפנה "גלובס" בנושא לרשות לניירות ערך, הוחלט לפתוח בבדיקה בנושא ולהפנות שאלות שונות לחברת החשמל. לדברי גורמים בשוק ההון, מדובר בהתנהגות יוצאת דופן של חברת החשמל, שכן אף חברה ציבורית לא מעזה להוציא הודעה לעיתונות על דו"חותיה הכספיים, לפני ההודעה הרשמית לבורסה.

רשות ניירות ערך כבר פנתה לחברת החשמל וביקשה באופן רשמי הבהרות לגבי הפרסום המוקדם בעיתונות של הדוחות הכספיים. החוק אכן מאפשר לחברת החשמל למסור את הדו"חות הכספיים תוך שלושה ימים מיום האישור בדירקטוריון, אך אינו מאפשר לעשות להוציא הודעה לעיתונות ביום אישור הדו"חות, כאשר הדוחות מועברים לבורסה רק שלושה ימים לאחר מכן. לדברי גורמים בשוק ההון, "יש בכך חשד להטעיית ציבור המשקיעים ועל כך הרשות תבקש לקבל הסברים".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "על פי נהלי הרשות לניירות ערך, ניתן להעביר את הדו"חות הכספיים עד שלושה ימי עסקים מיום החתימה על הדו"ח או עד לסוף החודש, הקרוב מביניהם. כאמור, חברת החשמל העבירה את הדוחות ביום א` השבוע, ולפיכך היא עומדת בקריטריונים הנ"ל".