כנפיים תגיע ביום ראשון לאחזקה של 22% מההון המונפק של אל-על

הודיעה היום על כוונתה לממש את אופציה א' בדרך להשתלטות על אל-על * בעוד חצי שנה תוכל להגיע לאחזקה של 52.8%

ההשתלטות על חברת אל-על ממשיכה לצבור תאוצה, וזו באה היום באמצעות הודעה של חברת כנפיים על מימוש אופציית רכש מסדרה א' מימוש שיתבצע כבר ביום ראשון הקרוב.

צעד זה, יביא את כנפיים לאחזקה של 22% בהון המונפק של אל-על, ול-24.9% בזכויות ההצבעה של החברה. בעוד כחצי שנה, כשסדרת האופציות השנייה תיפתח, תוכל כנפיים להגיע כבר לאחזקה של 52.8% באל-על.

עד כה השקיעה כנפיים 24 מיליון דולר במניות ובאופציות של אל-על, כש"על הנייר" מורווחת הקבוצה כ-60 מיליון דולר על השקעה זו. מימוש סדרת האופציות הראשונה תצריך השקעה נוספת של 20 מיליון דולר, ומימוש הסדרה השנייה יצריך השקעה בסדר גודל דומה.

זכויות ההצבעה שגדלו לכנפיים, הביאו לשינויים בדירקטוריון החברה, כפי שבאים לידי ביטוי בהודעת החברה לבורסה היום: אלי גונן, הלל פלד ומפתלי ארנון חדלו לכהן בדירקטוריון החברה; רונן משה ונדב פלטי מונו לדירקטוריון במקומם.

אל-על, נזכיר, פרסמה לפני כשבועיים את דו"חות הרבעון הראשון, שלעומת ההרעה בתוצאות ארקיע בלטו בשיפור ניכר, כשזו הפעם הראשונה שאל-על מרוויחה ברבעון הראשון מאז 1999. החברה הציגה רווח נקי של 4.5 מיליון דולר ורווח תפעולי של 9.7 מיליון דולר, על הכנסות של 302.6 מיליון דולר. השוואה לרבעונים אחרים אינה רלבנטית כלל, שכן הרבעון הראשון אינו דומה לרבעון הרביעי, ובוודאי שלא לרבעון השלישי, שהוא רבעון השיא של החברה בחלוקה עונתית בשל חודשי הקיץ (יולי אוגוסט) והחגים. גם השוואה לרבעון המקביל אינה רלבנטית, בשל השיתוק שאחז בענף בשל המלחמה בעיראק.