פוגל תוקף את האוצר: "לא צריך למשוך משקיעים זרים ע"י הטבות מס"

יו"ר נס בכנס של החברה: "אנו מתמודדים עם מערכת מס שחוסמת יוזמה" * גם בעלי השליטה בנס, זאב ומוריס וולפסון שמקפידים להתנזר מהתקשורת, השתתפו בכנס * נתניהו ביטל השתתפותו

"מדינת ישראל לא צריכה לתת הטבות מס למשקיעים זרים בכדי למשוך אותם לישראל", כך אמר היום אהרון פוגל, יו"ר נס טכנולוגיות ויו"ר חברת הביטוח מגדל, בכנס SAPPHIL שעורכת נס טכנולוגיות, אשר מייצגת את SAP בישראל. לדברי פוגל, "אנחנו מתמודדים עם מערכת מס שחוסמת יוזמה. אם נהיה במערכת מס נורמלית, לא יהיה צורך לתת את הטבות המס".

פוגל הוסיף שהוא לא חושב שפגיעה בהטבות למשקיעים זרים תפגע בהיקף ההשקעות שלהם בארץ. פוגל ציין שבשל המצב הביטחוני בו ישראל מצויה, עדיף שהממשלה תשתתף בסיכון שהמשקיע הזר לוקח כאשר הוא משקיע בארץ, במקום לתת לו הטבת מס. השתתפות בסיכון, לדבריו, יכולה לבוא בעיקר לידי ביטוי במענקים שמעניק התמ"ס. "ברגע שנהפוך למדינה נורמלית עם שיעור מס נורמלי, לא יהיה צורך לבזבז משאבים מיוחדים על הטבות למשקיעים".

בכנס שנערך היום בגני התערוכה בתל אביב השתתפו כאלפיים איש. הנואם המרכזי בכנס, בנימין נתניהו, ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בעקבות המשבר הקואליציוני. אל הכנס הגיעו בני משפחת וולפסון, בעלי המניות העיקרים בנס טכנולוגיות שצפויה לגייס בקרוב בנאסד"ק 150 מיליון דולר.

משפחת וולפסון היא משפחה חרדית מארה"ב אשר מקפידה להתרחק מאור הזרקורים. בכלי התקשורת פורסם לאחרונה שהמשפחה עשויה למכור חלק מאחזקותיה בחברה, כחלק מהצעת מכר שתתפרסם במסגרת מההנפקה.

בנס טכנולוגיות מחכים בימים אלו להערות מרשות ניירות ערך האמריקנית, (SEC) בנוגע לתשקיף שפרסמה החברה לפני מספר שבועות.

לאחר שיתקבלו ההערות, תפרסם החברה את טיוטת ההנפקה הסופית וכן תפרסם לפי איזה שווי חברה יגויס הסכום. פעילים בשוק ההון הטילו לאחרונה ספק בהצלחת ההנפקה של נס בוול סטריט, על רקע השווים הנמוכים של מתחרותיה שנסחרות בבורסה בתל אביב. עם זאת, צריך לזכור שאת ההנפקה של החברה ילוו מריל לינץ' וליהמן ברדרס, שככל הנראה לא יתקשו להפיץ את הסכום אשר החברה מבקשת לגייס.