נת"ע הודיעה רשמית על פרישת קבוצת אדנים מפרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב; פרשה בעקבות בומברדייר

אדנים לא הצליחה למצוא חברת רכבות אחרת עד תחילת יוני וועדת המכרזים הודיעה לאדנים כי לא תוכל להמשיך ולהתמודד במכרז הקו האדום בת"א

נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הודיעה היום (א') על פרישתה הרשמית של קבוצת אדנים מפרויקט הרכבת הקלה בת"א. אדנים נאלצה לעזוב את המכרז כתוצאה מפרישתה של יצרנית הרכבות הקנדית בומברדייר מלפני ארבעה חודשים.

אדנים לא הצליחה למצוא חברת רכבות אחרת עד תחילת יוני וועדת המכרזים הודיעה לאדנים כי לא תוכל להמשיך ולהתמודד במכרז הקו האדום בת"א.

חברת דן, שהיתה שותפה בקבוצת אדנים, אמורה לחבור לקבוצת ספידן הכוללת את שפיר הנדסה, אביב גרנית הכרמל וחברת דייהו מקוריאה.

כתוצאה מהשינויים וההערכות הנדרשת, האריכה ועדת המכרזים בשלושה חודשים את הגשת ההצעות למכרז עד לנובמבר.

במקביל הודיעה AECON הקנדית (שותפה של אפריקה ישראל בחוצה ישראל) על פרישה מהפרויקט. קבוצת MTS (מטרו טרנספורפיישן סולושן) הכוללת את סימנס, HTM מהולנד, אפריקה ישראל ואגד, מנהלת מו"מ מתקדם להחלפתה עם חברת CCECC מסין ועם חברת התשתית הפורטוגזית SDC.

הסיבה הרשמית של אייקון היא רה-ארגון בחברה והחלטה מדיניות להתמקד במספר פרויקטים מצומצם.

מנכ"ל נת"ע, ישי דותן, אמר: "אם כבר נגזר שמראש יהיו רק שלוש קבוצות אז עדיף שלוש קבוצות חזקות. מאז פרישתה של בומברדייר הנחת העבודה היתה כי אדנים תפרוש. לעניין השינויים בקבוצה של אפריקה ישראל טרם הוגשה הודעה רשמית".