העיתונאי אריה אבנרי חוייב לפצות את מוטי זיסר בשל הגשת הליך נפל

זיסר תבע 300 אלף שקל; יקבל 10,000 שקל בשל היעדר הוכחות

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, חנה ינון, חייבה את העיתונאי אריה אבנרי, יו"ר האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, לשלם למוטי זיסר 10,000 שקל בגין עוגמת נפש, וכן הוצאות בגובה 15 אלף שקל.

זיסר הגיש נגד אבנרי תביעה בעילות נגישה ורשלנות, בגובה 300 אלף שקל, לאחר שאבנרי מחק קובלנה פלילית פרטית שהגיש כנגדו בשל התיישנות. אבנרי הגיש את הקובלנה, ביום בו נמחקה תביעת דיבה אזרחית שהגיש כנגד זיסר.

זיסר טען, במאצעות עוה"ד יוסי בנקל ושמואל גלינקא, כי הגשת הקובלנה הפלילית נעשתה בזדון ובמטרה להציק לו ולהכביד עליו, תוך שימוש לרעה בהליכי בית המשפט, ולכן יש לראות את פתיחת ההליך כ"נגישה" - פתיחתו בזדון של הליך נפל כנגד אדם.

השופטת קבעה, כי אבנרי לא הגיש את הקובלנה הפלילית בכל העת הארוכה בה התנהלו הדיונים האזרחיים בעניין, ורק לאחר שנדחתה תביעתו, הוא פתח בהליכי הקובלנה. "עיתוי מיוחד זה וחיפזון זה, מעידים ברורות על כוונת הנתבע 'לגמול' לתובע על שנדחתה תביעת הנתבע בו ביום בבית המשפט המחוזי, ו'לאזנה' מיידית בעצם הגשת הקובלנה הפלילית.

"כל פירוש אחר לפתיחת הקובלנה ביום דחיית התובענה שכנגד, הוא מלאכותי בלבד ופרי התחסדות מיותרת, שאין עימה כל כנות. הנתבע פתח בהליך זה, מבלי שבדק כלל באם יכול ורשאי הוא לפתוח בו לאור חלותה של תקופת התיישנות".

עם זאת, ציינה השופטת, כי ככל שהתובענה מוצדקת מבחינת קיום יסודותיה המשפטיים, היא אינה מוצדקת מבחינת הדרישה לפיצוי בהיקף של 300 אלף שקל, כפי שדורש זיסר. כן ציינה, כי זיסר היפנה לאישורים ולקבלות בדבר תשלומים לעורכי דין בסך של 70 אלף שקל, אלא שהקבלות שצורפו הוצאו על שם "מרינה הרצליה" ולא על שמו.

השופטת אמרה, כי הסברו של זיסר, לפיו הוא אחד השותפים בשותפות, ובמסגרת התחשבנויות שנערכו בין השותפים בסיכום כל שנה נוכו הסכומים מחלקו, הוא הסבר קלוש, ולא ניתן לזהות תשלומי השותפות כתשלום מטעמו. כמו כן, לא ניתן לזהות בתשלומים הללו מהו התשלום המיוחד שקיבלו פרקליטיו של זיסר בעניין הקובלנה הפלילית, במאובחן מהשירותים המשפטיים שהעניקו לזיסר ולשותפות. (ת.א 55669/95-ך).« מאת הדס מגן « העיתונאי אריה אבנרי חוייב לפצות את מוטי זיסר בשל הגשת הליך נפל « זיסר תבע 300 אלף שקל; יקבל 10,000 שקל בשל היעדר הוכחות