אושרה מכירת זיקה אלקטרודות לקבוצת כימניר אוראנוס

כימניר אורנוס התחייבה להמשיך להפעיל את המפעל, והגיעה אף להסכמות לגבי המשך העסקת 65 העובדים במפעל

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט גדעון גינת, אישר היום (ב') אחה"צ את מכירת חברת זיקה אלקטרודות לקבוצת כימניר אוראנוס.

המפרק הזמני של מפעלי זיקה אלקטרודות, רו"ח שלמה נס, פנה בסוף השבוע וביקש את אישור בית המשפט המחוזי בחיפה למכור את פעילות החברה לקבוצת כימניר אורנוס.

בהתמחרות שניהל המפרק לפני חודשיים, התמודדו שתי קבוצות: כימניר אורנוס וסיח סחר. בסיום ההתמחרות הציעו שתי החברות סכומים זהים עבור רכישת הפעילות.

לאחר סיום ההתמחרות הודיעה קבוצת כימניר אורנוס, כי היא מוותרת על זכות הרכישה לטובת סיח סחר.

סיח סחר לא עמדה בתנאי הערבויות שהציב בית המשפט. בשלב מאוחר יותר, אישר בית המשפט לנס לחלט את הערבויות שכבר הועברו על-ידי סיח סחר, ולפתוח מחדש במו"מ עם מציעים פוטנציאליים.

בהודעה שהעביר נס לבית המשפט נאמר, כי כימניר אורנוס מציעות לרכוש את פעילות המפעל תמורת 7.26 מיליון שקל, ובנוסף לשלם 1.250 מיליון שקל בגין מימון הוצאות ההפעלה של המפעל בתקופת ההקפאה. כימניר אורנוס התחייבה להמשיך להפעיל את המפעל, והגיעה אף להסכמות לגבי המשך העסקת 65 העובדים במפעל.

בבבקשה טענו באי כוחו של המפרק, עו"ד אוריאל זעירא ואלי אגם, כי ישנה דחיפות באישור המכר כיוון שכמה עובדים בכירים של החברה נמצאים בשלבי מו"מ מתקדמים עם מתחרים של החברה, והודיעו לו, כי לא ימשיכו לעבוד ב"זיקה" בתנאי קיצוץ השכר הנוכחיים או תחת המפרק, ועזיבת עובדים אלה תגרום לחברה נזק אדיר, שכן המדובר בעובדים שגורל החברה תלוי בהם.

בדיון שנערך היום אישר כאמור את מכירת החברה לכימניר אוראונוס.