מפעיל החניונים ראובן גרוס נחקר בחשד למתן שוחד לזכייה במכרזים בתל-אביב

כן נחקרו ביאח"ה יו"ר ומנכ"ל חברת אחוזות החוף, המופקדת על ניהול החניונים מטעם עיריית ת"א

מפעיל החניונים ראובן גרוס נלקח היום (ג') לחקירה על-ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בחשד למתן שוחד לצורך הטיית מיכרזים בת"א. גרוס חשוד לכאורה גם בקבלת דבר במירמה.

כן נלקחו לחקירה אנשים העובדים עם גרוס, בהם אנשי עסקים מאיזור ת"א, וכן בכירים בחברה העירונית "אחוזות החוף", המפעילה את החניונים עבור עיריית תל-אביב. בין הנחקרים: יו"ר החברה, דני קורן, המנכ"ל, יעקב מאיר וחבר מועצת העיר, ישעיהו דרורי.

ב-6 בבוקר פשטו חוקרי היאח"ה על בתיהם של החשודים בפרשה ותפסו מסמכים. לאחר מכן תפסו מסמכים גם במשרדיהם. גרוס עצמו נחקר במשרדי היחידה בבת-ים מאז שעות הבוקר.

על-פי החשד, גרוס קשר קשרים אסורים עם בכירים בחברת אחוזות החוף, האחראים מטעם עיריית תל-אביב על הפעלת חניונים ברחבי העיר ועל הוצאת המכרזים להפעלתם.

על-פי החשד, קידמו הבכירים את עסקיו של גרוס, תמורות טובות הנאה, באמצעות ביצוע עבירות של שוחד ומירמה. בכך סייעו לו לזכות במכרזים להפעלת חניונים בתל-אביב שלא כדין.

לפני שלושה חודשים פשטו החוקרים על משרדי אחוזות החוף ותפסו שם מסמכים.

ימים ספורים לפני כן טענה חברת החניונים ב.ג אביב, בפנייה לבית המשפט, כי המכרזים בת"א תפורים עבור גרוס ומקורביו.

אביב טענה, כי ברוב המכריע של המכרזים שפירסמה אחוזות החוף להפעלת חניונים בשנה האחרונה, זכו באופן תמוה חברות ופרטים הקשרים לגרוס. לטענתה, אחוזות החוף נוהגת לקבוע במכרזיה, באופן תמוה ובלתי סביר בעליל, אומדן נמוך ב-50% מדמי ההפעלה הידועים והצפויים, כדי לאפשר זכייה בטוחה של חברות וגרומים הקשורים לגרוס.

לפיכך, טענה ב.ג אביב, המכרזים פיקטיביים ותוצאותיהם ידועים מראש. היא ביקשה לאסור זמנית על אחוזות החוף ליישם החלטה בדבר זכייתה של קסם חניוניים, שלטענת אביב, עומד מאחוריה גרוס, במכרז להפעלת חניוני האוניברסיטה בת"א.

קסם טענה מנגד, בתשובה לבית המשפט, כי גרוס אינו מנהל או בעל שליטה בה במישרין או בעקיפין.

עיריית ת"א מסרה בתגובה: "אחוזות החוף, ככל חברה עירונית, הינה ישות משפטית נפרדת והיא מתנהלת באמצעות דירקטוריון והנהלה עצמאיים. יש לפנות לחברה בכל נושא ועניין. העירייה, כמו כל אחד אחר, ניזונה מאמצעי התקשורת בכל הקשור לנושא זה.

"נציין, כי מאז מינויו של יעקב מאיר לתפקיד מנכ"ל אחוזות חוף, הישגי החברה הבאים לידי ביטוי במאזנים השנתיים, בפיתוח חניונים ובעידוד השימוש בתחבורה ציבורית, מדברים בעד עצמם".

ראש העיר, רון חולדאי, הוסיף כי הוא מאמין בחפותו של מאיר, על רקע היכרות רבת שנים עימו וכי הוא מקווה שהאמת תצא לאור במהרה.