בארינבוים השלים גיוס של 15.5 מ' ש' בסאטקום - לפי שווי חברה הגבוה בכ-66% מהמחיר בו רכש החברה

לאחר הגיוס תרד וורלד גרופ לאחזקה של 52% לאחר שרכשה את החברה, לפני כחודשיים, לפי שווי של 27 מיליון שקל לפני הכסף

סאטקום מערכות בשליטת וורלד גרופ, בבעלות צביקה בארינבוים, השלימה גיוס פרטי במניות וכתבי אופציה (1.2 אופציה לכל מניה) בהיקף של 15.5 מיליון שקל. לאחר הגיוס תרד וורלד גרופ לאחזקה של 52%. מוורלד גרופ נמסר כי בכוונתה לרכוש את כתבי האופציה במחיר של 45 אגורות מהמשקיעים ובכך להגדיל את תשואתם לכ-40% - בהשוואה למחיר המניה של 3 שקלים.

נציין כי בארינבוים רכש את החברה, לפני כחודשיים, לפי שווי של 27 מיליון שקל לפני הכסף.

בין המשקיעים המוסדיים ניתן לציין את: מבטחים החדשה, דש קופות גמל וקרנות השתלמות, דיסקונט קופות גמל, רמקו קרנות נאמנות, לפידות ואלטשולר שחם.

צביקה בארינבוים בעל השליטה בוורלד גרופ, שרכשה את סאטקום, אומר כי הוא רואה במשקיעים ובהשקעה הבעת אמון גדולה בחברה ובהנהלתה. "החברה סבלה עד כה מסנטימנט שלילי עקב התנהלותה ע"י כונס ועתה מתחיל להחשף הפוטנציאל הגלום בה. עוד מדגיש בארינבוים ואומר כי החברה הנמצאת בצמיחה נסחרת כיום לפי מכפיל של 2.5 על התזרים ומכפיל של 5.5 על הרווח הרבעוני המגולם וכי חברות דומות נסחרות לפי מכפילים דו ספרתיים. הגיוס מחזק באופן מהותי את מבנה ההון של החברה ואת איתנותה הפיננסית (ההון העצמי צמח מכ-20 מיליון שקל ל-35 מיליון שקל) ויאפשר לחברה בסיס איתן לרכישות עתידיות להרחבת פעילותה".

סאטקום מערכות מקבוצת וורלד גרופ (70%) הינה ספקית תקשורת באמצעות לוויין, תחום הנמצא בצמיחה מהירה. לחברה גישה ישירה לספקי מקטעי חלל בכל העולם. 80% מפעילות החברה מתבצע בחו"ל והיא מנצלת יתרון יחסי של פעילות בנישות בהן יש פוטנציאל משמעותי לצמיחה.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2004 במכירות של 16.6 מיליון שקל לעומת מכירות של 11.4 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-2 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 1.36 מליון שקל ברבעון המקביל.