לידר מוכרת לגמול 5% מהחזקותיה בפולאר השקעות בתמורה ל-17 מיליון שקל

במקביל קיבלו יונה וברזילי אופציה לרכישת 100,000 מניות נוספות במחיר מימוש של 80 שקל למניה

לידר , השייכת לקבוצת שרם פודים קלנר , מוכרת לגמול , בבעלות אייל יונה ואמנון ברזילי, כ- 5% מהחזקותיה בפולאר השקעות תמורת 17 מליון שקל (70 שקל למניה), וכמו כן, במסגרת העסקה ניתנה לגמול אופציה לרכישת 100,000 מניות פולאר נוספות במהלך השנתיים הקרובות במחיר מימוש של 80 שקל למניה. בשעה זו נסחרת מניית פולאר השקעות במחיר של 63.2 שקל.

חברת לידר תמכור בעיסקה זו 243,000 מניות פולאר השקעות.

יאיר פודים, מנכ"ל לידר ציין כי כחברת אחזקות, לידר מממשת מהחזקותיה מידי פעם כאשר עומדות על הפרק הצעות מתאימות כמו במקרה הנוכחי. " אנחנו מאמינים בפולאר ובמצבה הפיננסי הנוכחי ולכן אין סיבה לוותר על השליטה בחברה כפי שתוכנן בעסקה המקורית עם זיל פלדמן". פודים הוסיף עוד כי לידר תמשיך לבחון מעת לעת מימושים נוספים של החזקות וכן איתור השקעות חדשות בתחומי הליבה של החברה זאת במסגרת פעולות המיקוד העסקי והארגוני שיוזמת הקבוצה בימים אלו.

כזכור, בדצמבר 2003 נחתמו מזכרי ההבנות בין פולאר ולידר לפלדמן (שותפה של פולאר בפרוייקטים של נדל"ן בחו"ל) לפיהם יעמיד לשתיים הלוואות בהיקף של 120 מיליון שקל הניתנות להמרה ב-30% ממניות פולאר, אחזקה שאמורה להפוך את פלדמן שותף שווה ללידר בשליטה בחברה. מחיר ההמרה של ההלוואות בהסכמים האמורים עמד על 75 שקל למניה.

לאחר העסקה יתחלקו ההחזקות בפולאר השקעות בין לידר וגמול כדלקמן: לידר החזקות (46.8% ) גמול (12.1%). לאחר מימוש האופציות תחזיק לידר ב 44.8% מפולאר וגמול בכ- 14.1%.