EIM נכנעה למשקיעים והעלתה את מחיר הצעת הרכש לאג"ח שלה ב-25% ל-50 אגורות

החברה אמורה לרכוש את איגרות החוב שלה תמורת סך כולל של 9 מיליון שקל בכדי להקטין את האובליגו שלה ולשרוד הוצאות מימון בהיקף 1.1 מיליון שקל הובילו את החברה להפסד של 4.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה

חברת אי. איי.אם טכנולוגיות , שנמצאת בקשיים ועושה ניסיון להקטין את חובה כלפי בעלי איגרות החוב שלה , החליטה להעלות את מחיר הצעת הרכש לאיגרות החוב ב-25%, בשל חוסר היענות מצדם של המשקיעים להצעה. המחיר העדכני שתשלם החברה יעמוד על כ-50 אגורות לאיגרת, כשבנוסף דחתה החברה את מועד הקיבול למחר, ה-17 לחודש יוני.

טווח הצעת הרכש נקבע בין 11.5 מיליון שקל ערך נקוב ("ההיענות המזערית") ל-18 מיליון איגרות בעלות ערך נקוב של שקל אחד, שמהוות כ-81.56% מאיגרות החוב שבמסחר. הגוף הגדול ביותר שמחזיק באיגרות החוב הוא הראל שוקי הון שלו 3.5% מסך איגרות החוב. הראל שוקי הון מחזיקה גם בכ-1.23% מהחברה.

לפני כשלושה שבועות הודיעה החברה כי קיים חשש שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב (תשלומי קרן וריבית), על רקע ההרעה בתוצאותיה העסקיות. הצעת הרכש הנוכחית, במידה ותצליח, אמורה להקטין את חובותיה של החברה ולאפשר לה להמשיך ולפעול. מהיכן יגיע מימון להצעת הרכש? בחברה ציינו כי "מימון תמורת הצעת הרכש ייעשה באמצעות אשראי בנקאי, אשר הוענק לחברה לצורך מטרה זו בלבד". המימון המיוחד להצעת הרכש, בסכום מירבי של כ-9 מיליון שקל, הועמד לחברה על ידי שני בנקים, במקביל למהלך התייעלות וצמצום בהיקף פעילותה של החברה.

אף שהצעת הרכש נוקבת במחיר של 50 אגורות לאיגרת, לעומת ערך מתואם של כ-1.1 שקל לאיגרת (מחיר השוק 41 אגורות לאיגרת), מגלה חישוב שעל בסיס נומינלי, מי שהשקיע באיגרת לא הפסיד, מכיוון שהאיגרת הונפקה בניכיון ב-65 אגורות ומאז הונפקה שולמו ריביות בסך 15.61 אגורות ועוד 50 אגורות שמוצעות כעת בהצעת הרכש. עם זאת, סביר להניח שלו המשקיעים היו יודעים מה יעלה בגורלה של החברה, הם היו מוצאים אלטרנטיבות השקעה טובות יותר.

אי. איי.אם, שפועלת כמפיצה של תוכנות למחשבים אישיים, הרכבת מחשבים אישיים ושיווק של רכיבים אלקטרוניים למחשבים אישיים, צברה בשנים האחרונות הפסד של כ-21 מיליון שקל, מתוכם כ-4.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004, על רקע ההאטה בשוק הישראלי, ירידת המחירים והתחרות הקשה בתחומי פעילותה של החברה. הפסדי החברה הקטינו את הונה העצמי לכ-2.8 מיליון שקל.

ברבעון הראשון של השנה הציגה החברה מחזור מכירות של 26.5 מיליון שקל, ירידה של כ-40% לעומת הרבעון המקביל. גם לעומת הרבעון הקודם מדובר בירידה חדה במכירות, בשיעור של 13.7%. הצניחה במחזור המכירות של החברה הביאה להפסד תפעולי כבד של 3 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

להפסד זה התווספו הוצאות המימון של החברה, שעמדו על 1.1 מיליון שקל ויצרו תמונה שחורה במיוחד בשורה התחתונה. כאן מדובר על הפסד נקי של 4.3 מיליון שקל ברבעון, לעומת 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה הבינו שהמצב לא יכול להימשך, ורבעון אחד או שניים נוספים דוגמת הרבעון הנוכחי עשויים להביא אותה אל עבר פי פחת, ולכן נקטו בפעולות התייעלות שכללו פיטורי עובדים. תוכנית זו עשויה לחסוך לחברה כ-40% מהוצאות התפעול שלה. החברה ציינה עוד כי מכירותיה יצטמצמו בהתאם לקיטון, וכי היא תתמקד כעת במוצרים הרווחיים. לחברה חוב פיננסי לזמן קצר בהיקף של 17.1 מיליון שקל ומזומנים בהיקף של 103 אלף שקל בלבד.