השותפים החדשים של בארינבוים: יעקב לוקסנבורג וחתנו של יגאל ארנון

סאטקום תגייס 15.6 מיליון שקל בהנפקה פרטית בהנחה של כ-25% על מחיר השוק * לפידות של לוקסנבורג תרכוש 10% ממניות החברה * מבטחים החדשה תחזיק כ-3% ממניות סאטקום

חברת סאטקום מערכות , שבשליטת צביקה בארינבוים, פרסמה שלשום (ג') את פרטי ההנפקה הפרטית שבאמצעותה תגייס 15.6 מיליון שקל במניות. סאטקום תקצה מניות ואופציות ל-34 גופים בשוק ההון, ובראשם חברת חיפושי הנפט לפידות של יעקב לוקסנבורג (שתחזיק 10% מהון החברה לאחר ההקצאה ו-16.7% בדילול מלא) וקרן הפנסיה מבטחים החדשה (שתחזיק 3.2% ו-5.3% מהון החברה, בהתאמה).

המניות המוצעות בהנפקה יקנו לניצעים 23.3% מזכויות ההון בסאטקום. יחד עם האופציות, הניתנות למימוש עד סוף דצמבר 2006 (תמורת 21.5 מיליון שקל בהנחת מימוש מיידי), עשוי היקף ההנפקה לגדול ל-44% מההון.

המניות יוקצו בתמורה למחיר של 2.7 שקל - נמוך ב-13.3% משער הבורסה. חברת וורלד גרופ של בארינבוים, בעלת השליטה בסאטקום, התחייבה כלפי הניצעים לרכוש מהם את האופציות המונפקות, כולן או חלקן, כנגד תשלום של 45 אג' לאופציה, וזאת אם תינתן לה הודעה בכתב בתוך 14 יום ממועד ביצוע ההקצאה הפרטית. רכישת האופציות מגדילה את הדיסקאונט בהנפקה לעומת מחיר השוק ל-28%. האופציות יוקצו ללא תמורה ומחיר המימוש שלהן יעמוד על 3.1 שקל עד סוף 2004 ו-3.5 שקל מינואר 2005.

גלריית דמויות

מלבד לפידות, שתרכוש כמעט 40% מההנפקה הפרטית וקרן מבטחים החדשה, משתתפת בגיוס גלריה של דמויות וגופים מוכרים היטב בשוק ההון, ביניהם זמיר בר-ציון, חברת הברוקרים אלטשולר שחם, חתנו של יגאל ארנון, ערן אילן, ואשתו כרמל, יהודה צדוק, דניאל בנין-בר, קרנות רמקו, קופות הגמל של דיסקונט ושורה ארוכה של קופות גמל וקרנות נאמנות המשתייכות לקבוצת דש ני"ע.

אשתקד תיווך בארינבוים בעסקה להעברת השליטה בדש מקבוצת שרם-פודים-קלנר לחברת ברגר הולדינגס. בעל השליטה בברגר הולדינגס דאז, עמית ברגר, משמש כיום כדירקטור מטעם בארינבוים בסאטקום.

בעלת השליטה בסאטקום היא חברה פרטית המשותפת לוורלדגרופ של בארינבוים (80%) ולמרק זלצמן (20%). החברה המשותפת מחזיקה כיום 70% ממניות סאטקום ותדולל ל-51.5% מההון לאחר הנפקת המניות (39.2% בדילול מלא).

בעלת השליטה בוורלדגרופ היא חברת התוכנה אס.פי.אל (73.5%) שאת השליטה בה מחזיק בארינבוים באמצעות סילברבוים אחזקות, חברה שבה הוא מחזיק 26.3% מההון ו-54.1% מהזכות למינוי דירקטורים. סילברבוים מחזיקה 58% ממניות אס.פי.אל וביתרת המניות מחזיקים מנכ"ל החברה שאול אשכנזי (30%) ועשרה בעלי מניות ובהם מרק זלצמן (השותף עם בארינבוים לשליטה בסאטקום).

וורלדגרופ זכתה לפני כשלושה חודשים בהליך התמחרות לרכישת סאטקום, מכונס הנכסים שמונה לחברת מנטרג'י, שהחזיקה 70% ממניות סאטקום. וורלדגרופ שילמה 25.5 מיליון שקל, אך מתוך סכום זה יש לנקות הלוואת בעלים שתוחזר לה כעת מכספי ההנפקה, בהיקף של 6.5 מיליון שקל.

המשמעות היא שהרכישה בוצעה תמורת 19 מיליון שקל בלבד המשקף שווי של 27 מיליון שקל לסאטקום המגייסת בהנפקה הנוכחית לפי שווי של כ-45 מיליון שקל לפני הכסף.

פוטנציאל לצמיחה

סאטקום היא ספקית תקשורת באמצעות לוויין, תחום הנמצא בצמיחה מהירה. לחברה גישה ישירה לספקי מקטעי חלל בכל העולם. 80% מפעילות החברה מתבצעת בחו"ל והיא מנצלת יתרון יחסי של פעילות בנישות בהן יש פוטנציאל משמעותי לצמיחה. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם מכירות של 16.6 מיליון שקל ורווח נקי של 2 מיליון שקל.

לדברי בארינבוים הוא רואה במשקיעים החדשים בסאטקום ובהשקעתם הבעת אמון גדולה בחברה ובהנהלתה. "סאטקום סבלה עד כה מסנטימנט שלילי עקב התנהלותה ע"י כונס, ועתה מתחיל להיחשף הפוטנציאל הגלום בה". עוד הדגיש בארינבוים, כי החברה הנמצאת בצמיחה ונסחרת כיום לפי מכפיל של 2.5 על התזרים ומכפיל של 5.5 על הרווח הרבעוני המגולם, וכי חברות דומות נסחרות לפי מכפילים דו-ספרתיים. הגיוס מחזק באופן מהותי את מבנה ההון של החברה ואת איתנותה הפיננסית (ההון העצמי יצמח לכ-35 מיליון שקל) ויאפשר לחברה בסיס איתן לרכישות עתידיות להרחבת פעילותה".

העלייה המהירה בשווי סאטקום בחודשים האחרונים נובעת מהשיפור הניכר בתוצאותיה הכספיות וממספר עסקאות שאמורות לשפר אותן בעתיד. בסוף חודש מאי דיווחה החברה, כי חתמה על הסכם עם אחת מחברות הלוויין, לפיו התחייבה סאטקום לחכור מקטעי חלל מאותה חברה בהיקפים ותקופות קבועות, תמורת 26 מיליון שקל. בסאטקום ציינו, כי העסקה צפויה לחסכון לחברה 4 מיליון שקל בשנה.