זאב דגני במגעים לרכישת השליטה באר.אס.אל לפי שווי של 65 מ' ש'

צפוי לרכוש את מניות שותפו בחברה, אברהם אופק * אופק: "לא מתקיימים מגעים למכירת מניותי" * דגני סירב להגיב

זאב דגני, שמחזיק ב-23.7% ממניות חברת אר.אס.אל אלקטרוניקה , מנהל מגעים לרכוש את מניות שותפו, אברהם אופק המחזיק 22.4% ממניות אר.אס.אל. כך נודע ל"גלובס". מחיר המניות בעסקה, אם תצא לפועל, צפוי לשקף שווי של 65 מיליון שקל לאר.אס.אל, גבוה בכ-10% משווי השוק של המניות. אברהם אופק הכחיש נמרצות את הידיעה וטען כי "לא מתקיימים מגעים למכירת מניותי". דגני סירב להגיב.

העסקה בין צמד בעלי השליטה תתבצע, ככל הידוע, בעקבות הצעה שהגיש צד ג` לרכוש את מניותיהם של השניים. בתנאים אלו העדיף דגני לנצל את זכות הסירוב הראשונה ולרכוש את מניותיו של אופק. יש לציין כי מזה כשלוש שנים מתפרסמות ידיעות שונות על מגעים למכירת השליטה באר.אס.אל, על רקע היחסים המעורערים בין דגני לאופק.

בין היתר הוזכר שמם של צביקה בארינבוים, חיים גייר (באמצעות חברת איי.אי.אס) ויצחק תשובה (באמצעות גרין). מלבד דגני ואופק מחזיקים כיום במניות אר.אס.אל גם קרנות הנאמנות של בל"ל (6.3%) ושל אי.בי.אי (5.1%).

אר.אס.אל עוסקת בפיתוח, תיכנון, ייצור ושיווק של מערכות לשוק התעופה האזרחי והצבאי ולשוק הארטילריה הצבאי. בשוק התעופה, מתמקדת החברה בתחום של מערכות ניטור בריאות למסוקים ולמנועי סילון. הפעילות בפלחי שוק אלו מדורבנת על ידי יכולת המערכות הנ"ל לשפר את בטיחות הטיסה, להוריד את עלויות האחזקה והתפעול של המנועים והמטוסים ולשפר את בטיחותם.

החל משנת 2001 מתמקדת החברה ומשקיעה באופן מואץ בפיתוח מערכות הדור החדש (HUMS) שבהן השקיעה עד היום כ-33 מיליון שקל נטו (לאחר קבלת מענקים מהמדען הראשי בהיקף של 9 מיליון שקל). במאי השנה דיווחה החברה על הזמנה ראשונה של מערכות הדור החדש, בהיקף של 7.7 מיליון שקל ממשרד הביטחון, שמחציתה תסופק השנה.

בשוק הארטילריה הצבאי מוכרת אר.אס.אל "מדי מהירות לוע לתותחים", מוצרים שנבחרו בעבר כציוד סטנדרטי בצה"ל ובצבא ארה"ב, וממשיכים להימכר לצבא האמריקני וללקוחות נוספים. במפעלה של אר.אס.אל במגדל העמק מועסקים 90 עובדים.

החברה סיימה את שנת 2003 עם הכנסות של 56.7 מיליון שקל, גידול של 128% לעומת שנת 2003. 83% מהכנסות אר.אס.אל אשתקד נבעו ממכירות לייצוא, בעיקר לממשלת ארה"ב (46% מהמכירות) ולממשלה במערב אירופה (22%).

שיעור הרווח הגולמי מתוך מכירות החברה עמד על 50%, לעומת 39% מהמכירות ב-2002. הרווח הנקי עמד על 6.2 מיליון שקל לעומת הפסד כבד של 22 מיליון שקל שרשמה אר.אס.אל בשנת 2002.

הגידול הניכר ברווחי החברה נבע מהעלייה הניכרת בהכנסות ובשיעור הרווח הגולמי, וכן מירידה של כמעט 50% בהשקעה במו"פ שפחתה ל-9.5 מיליון שקל, לעומת 16.5 מיליון שקל ב-2002. בנוסף, בעקבות ההפסדים ב-2002, נקטה החברה בצעדי ייעול לצמצום ההוצאות ובין היתר הקטינה את היקף כוח האדם שהיא מעסיקה ב-30%. כמו כן הופחת שכר עובדי ומנהלי החברה בשיעור של 6%-10%, הופחתו ההוצאות הכלליות ובמקביל הוגברו מאמצי השיווק של מוצרי המדף.

ברבעון הראשון של 2004 הציגה אר.אס.אל מכירות של 10 מיליון שקל, ירידה של 44% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברם, מאחר והכנסות החברה אינן מתפלגות באופן שווה על פני כל הרבעונים, דיווחה אר.אס.אל כי התוצאות הרבעוניות אינן משקפות את תוצאותיה בשנת 2004 כולה, שבהן תציג, להערכת ההנהלה הכנסות, דומות לאלו של השנה החולפת.

הרווח הרבעוני הנקי של אר.אס.אל עמד על 440 אלף שקל, לעומת 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. דגני ואופק, שמשמשים כיו"ר וכמנכ"ל משותפים בחברה, זוכים באר.אס.אל לשכר שעלותו עומדת על כ-100 אלף שקל בחודש כל אחד.