הנאמן הציבורי על הבימה: הבקשה לסיים את תפקידי - אינה מבוססת

מבקש מביהמ"ש לדחות את בקשת המנכ"ל אגמון ושישה שחקנים לקבוע, כי יש לסיים את תפקידו; טוען: "לא בשלה העת להוציא התאטרון מניהולי"

הנאמן הציבורי של תיאטרון הבימה מבקש לדחות את הבקשה שיבמה"ש יקבע, כי תפקידו הסתיים. הנאמן הציבורי של תיאטרון הבימה טוען, כי לו הוא היה סבור כי בשלה העת להוציא את התיאטרון מניהולו, הוא היה הראשון להמליץ על כך. הדברים עולים מתגובת הנאמן לבקשה שהוגשה על ידי מנכ"ל התיאטרון יעקב אגמון ושישה משחקני התיאטרון, לקבוע כי תפקידו הסתיים.

בתגובה שהוגשה אתמול (ד`) לבית המשפט המחוזי בתל אביב אומר הנאמן, כי טענות המבקשים, שהציגו את עצמם כ"ועד פעולה", אינן מבוססות ואינן ענייניות. לדבריו, מצבו של התיאטרון כפי שמתואר בנימוקי הבקשה אינו משקף את המציאות כהווייתה.

לדברי הנאמן הציבורי, בימים אלה ממש הוא בוחן את הטיוטה לשינוי המבנה המשפטי של התיאטרון, אשר נמסרה לו לאחרונה על ידי גורמים מקצועיים במשרד המשפטים.

הנאמן מסר עוד, כי יש לקוות שיהיה בהצעה משום נדבך מהותי ומחייב בדרך להוצאת התיאטרון מניהולו שלו, לטובת ניהול של הגוף המשפטי שיקום, לשם הבטחת המשך קיומו של התיאטרון.

לדברי הנאמן, אין מקום לבקשה - לא מן הבחינה המשפטית ולא מן הבחינה המהותית - וטוב היה לו כלל לא היתה מוגשת.

בתגובה נאמר עוד, כי התיאטרון חייב למשרד האוצר יותר מ-20 מיליון שקל, אשר עתיד להשתלם לשיעורין עד לשנת 2015. לדבריו, כי רק היועץ המשפטי לממשלה הוא הגורם המוסמך והמוסכם לליבון המחלוקות בכל האמור בפרשנות הסכם ההבראה.

עוד נאמר בתגובה, כי במשרדי הנאמן התקבלו יותר מ-20 פניות של מועמדים למלא את מקומו של המנכ"ל יעקב אגמון, בהם מועמדים נכבדים מתחום התרבות והתיאטרון.

(בש"א 13415/04)