השר האמריקני לביטחון פנים טום רידג' יבוא לביקור רשמי בישראל ויבדוק יכולות ללוחמה בטרור

ידון גם במערכות נגד טילים המותקנות במטוסים ישראליים הנוחתים בארה"ב

השר האמריקני לבטחון פנים, טום רידג', עומד להגיע לביקור רשמי בישראל באמצע יולי. שגריר ישראל בוושינגטון, דני איילון, נפגש באחרונה עם רידג' להכנת הביקור. כך נודע ל"גלובס". איילון אישר שרידג' יגיע ארצה כאורחו של שר החוץ, סילבן שלום.

איילון אמר, כי ביקורו המתוכנן של רידג' יהיה אחד מהאירועים המרכזיים ביחסי ארה"ב-ישראל השנה. הוא ציין, כי הביקור נועד להדק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומי הלוחמה בטרור וההגנה על המולדת. לפי הערכות בקהילייה הפרו-ישראלית בוושינגטון, יוצגו לפני רידג' טכנולוגיות ויכולות ישראליות אחרות בתחומים אלה, לרבות טכנולוגיות להגנה על מתקנים רגישים דוגמת נמלי תעופה וים ומסופי תחבורה יבשתית.

סוגיות ההגנה על נמלים ומסופים מוצבות במקום גבוה בסדר היום של המשרד לביטחון פנים, בעקבות הפיגועים ברכבות נוסעים במדריד והחששות מפני החדרת נשק השמדה המונית לארה"ב דרך נמלי ים.

אמש הודיע המשרד לביטחון פנים, כי מהיום (ה') יעלו אנשי משמר החופים על כל אוניה נושאת דגל זר שמגיעה לחופי ארה"ב, קודם היכנסה לנמל היעד, כדי לוודא שהיא עומדת בתקנות למניעת מעשי טרור. תקנות אלה כלולות באמנות שעליהן חתמה ארה"ב עם 150 מדינות, לרבות ישראל.

רידג' צפוי להיפגש בישראל עם הצמרת המדינית והבטחונית. לדברי מקורות בקהילייה הפרו-ישראלית, אחד הנושאים שיידונו בשיחותיו יהיו בעיות הקשורות במתן אישור אמריקני להתקנת מערכות נגד טילים במטוסים ישראליים הפוקדים נמלי תעופה בארה"ב.

ביקור רידג' יהיה המשך לביקור שערך בישראל סגנו אסא האצ'ינסון לפני חצי שנה. במהלך ביקור זה נפגש האצ'ינסון עם ראשי מערכת הביטחון, לרבות גורמים מרכזיים בתחומי ביטחון פנים, והוצגו לפניו יכולות ישראליות שונות.

הקונגרס אישר באחרונה הקצבת 25 מיליון דולר לשת"פ בין ארה"ב, ישראל ובריטניה למחקר ופיתוח בתחומי הגנת המולדת.