הוארכה הקפאת ההליכים נגד חברת א.צ ברנוביץ ובניו: "התקדמות במיזמים"

בית המשפט המחוזי: ההצעה להסדר נושים שהוגשה על-ידי החברה האם אינה עונה על הדרישות

בהסמכת הרוב המכריע של נושי החברה, בהם הנושים המובטחים, הוארך בסוף שבוע תוקפו של צו הקפאת ההליכים נגד א.צ ברנוביץ ובניו עד ל-16 באוגוסט. זאת, לשם השלמת הפרויקטים העיקריים בהם פעילה החברה ואשר לדברי הנאמן הגיעו למעשה לסיומם או לשלב קרוב מאוד לכך.

שופטת בית המשפט המחוזי, דניה קרת-מאיר, ציינה בהחלטתה, כי הבקשה להסדר נושים, שהוגשה על ידי החברה האם של החברה, אינה עונה במתכונתה הנוכחית על הדרישות, אשר על בקשה מעין זו לעמוד בהם.

לדבריה, הוצעה על ידה ועל ידי הנאמן דרך חלופית, שהיא זהה למעשה להצעת ההבראה העיקרית אותה העלה הנאמן בדו"ח קודם שלו, לה סירבה החברה האם בתחילה.

קרת-מאיר ציינה, כי טוב עשו בעלי המניות של החברה כאשר הסכימו להעמיד את מניות החברה האם לידי הנאמן, על מנת שתוכל להיות מוגשת על ידו הזמנה להציע הצעות. בהעמדה זו מקבלת הדרישה לתרומת הבעלים משמעות של ממש, אם כי בשלב מאוחר.

לדברי קרת-מאיר, בדרך זו יוצעו המניות באופן פומבי, בלי שתיקבע מראש זהות הרוכש, כאשר הכוונה היא לאפשר לנאמן למקסם את תשואת המכירה.

השופטת נתנה תוקף לתנאים שהעמיד בנק הפועלים, הנושה העיקרי של החברה, למכירת מניות החברה האם. לפי התנאים, 25% מהמניות שלא יימכרו יישארו משועבדים לבנק; השעבודים המטריאליים שרשומים לטובת הבנק על נכסי החברה האם יישארו בתוקפם; והרוכש יצטרך לנהל מו"מ עם הבנק לגביהם.

כן יינתן צו למינוי כונס על פרויקט בנתניה, המשועבד לבנק הפועלים בשעבוד ספציפי והבנק ישעה לחודש ימים את פרסום ההזמנות להציע הצעות בנוגע לפרויקט.

קרת-מאיר קבעה, כי ההזמנה להציע הצעות תפורסם על ידי הנאמן לאלתר. ההצעות תוגשנה לנאמן שבועיים לאחר הפרסום, ובתוך שלוש שבועות יבחן הנאמן את ההצעות השונות וידווח לבית המשפט אם יש צורך בקיום הליכים נוספים.

עוד קבעה, כי בהעדר החלטה אחרת עד ל-16 באוגוסט, ייכנס לתוקפו צו כינוס נכסים זמני על-פי בקשת בנק הפועלים. דיון נוסף יתקיים ביום 15 באוגוסט ולדברי השופטת בהעדר החלטה אחרת יפקע צו הקפאת ההליכים ב-18 באוגוסט.

בא-כוחה של חברת צמרות בונה הארץ אמר בדיון, כי החברה מעונינת לרכוש את א. צ. ברנוביץ ובניו, וישנה חשיבות לרכוש את החברה כעסק חי.

בדו"ח שהגיש הנאמן לבית המשפט הוא דיווח, כי עד כה הצליח להשלים כמעט במלואם את שני הפרויקטים הפעילים והעיקריים של החברה - פרויקט גני חן ברמת גן ופרויקט נאות יוכבד ומעלות הדרים בכפר סירקין.

לדבריו, בנוגע לפרויקט זה התנהלה מו"מ עם מציע למכירת הפרויקט ובשלב זה נמצא המו"מ בשלבים סופיים.

בדו"ח נאמר עוד, כי הכונס הגיע להסכמות עקרוניות עם חברת אזורים למכור לה את פרויקט מגדל שלמה, שהוא מיזם לבניית מגדל מגורים בן 19 קומות (90 יחידות דיור במרכז הרצליה).

בנוגע לפרויקט נתניה, בודק הנאמן בשלב זה את האפשרות למכירתו במצבו הנוכחי. זאת, בהסכמת בנק הפועלים.

בנוגע לחוזה הקומבינציה עם מושב נחלים, המאפשר בניית 324 יחידות דיור, שמתוכן 232 יחידות שייכות לקבלן ויתרתם למושב, הודיע המושב לנאמן, כי הוא רואה בחיוב התקדמות בתוואי של הכנסת משקיע לצורך בניית הפרויקט. (פש"ר 1159/04).