בייטמן העולמית, שבשליטת בני שטיינמץ, רכשה את חברת ההנסה הצרפתית ליטווין

הרכישה בוצעה כחלק מהצעדים האסטרטגיים עליהם החליטה הקבוצה כדי להעמיק ולהרחיב את היכולות של הקבוצה בתחומי הנפט, הגז והפטרוכימיה - תחומים בהם הקבוצה פעילה מאוד גם בישראל

קבוצת בייטמן העולמית, שבשליטת בני שטיינמץ, השלימה בשבוע שעבר עסקה לרכישת חברת הנדסה צרפתית בשם "ליטווין". הרכישה בוצעה כחלק מהצעדים האסטרטגיים עליהם החליטה הקבוצה כדי להעמיק ולהרחיב את היכולות של הקבוצה בתחומי הנפט, הגז והפטרוכימיה - תחומים בהם הקבוצה פעילה מאוד גם בישראל.

לליטווין כ-50 שנות ניסיון בינלאומי בביצוע פרויקטים בתחום האנרגיה. החברה ממוקמת בפריז ומחזיקה באופן מלא בחברת בת באיטליה הממונה על ביצוע פרויקטים במדינה זו וסביבותיה. ליטווין נרכשה מחברת STOLT OFFSHORE- חברה רשומה בארה"ב.

בשנת 2003 היקף הפעילות של ליטווין עמד על כ-60 מיליון אירו ומספר העובדים הגיע לכ- 220. לחברה קשרים הדוקים עם ענקי תעשייה כגון TOTAL, CHEVRON, ALSTOM ו-BP.

קבוצת בייטמן, הקיימת מעל ל-80 שנה, עוסקת מאז תחילת שנות ה-90 באופן אינטנסיבי בתחום הנפט, הגז והאנרגיה כאשר עיקר הפעילות בתחומים אלה בוצעה במדינות חבר העמים ובמיוחד ברוסיה, קזחסטן, טורקמניסטן ואוזבקיסטן. החטיבה הישראלית של קבוצת בייטמן, יחד עם שותפתה המקומית, זכתה בחודש מאי 2004 במכרז להקמת תחנת כח בקזחסטן בעלות של כ-190 מיליון דולר.

בבייטמן מציינים כי הרכישה של החברה הצרפתית יוצרת סינרגיה חשובה בין שתי החברות אשר תאפשר לקבוצה להעמיק ולשכלל את יכולותיה בתחומי ההתמחות הללו. בנוסף, מרחיבה הרכישה את הבסיס הטכני והמקצועי של הקבוצה באירופה.